Активістка Асоціації велосипедистів Києва Ксенія Семенова познайомилася з громадською вело-організацією Гамбурга, і от що вона пише про неї.

ADFC Hamburg – це осередок Німецького національного велосипедного клубу у місті Гамбург. Організація є членською і станом на 2013 рік налічує 6700 членів.

Пріоритети роботи

Організація в першу чергу зосереджує свої зусилля на лоббіюванні інтересів велосипедистів у місті.

Це включає поширення інформації про необхідність спільно використовувати існуючі дороги велосипедистами та автомобілями. ADFC Hamburg активно підтримує європейську ініціативу зниження стандарту швидкості у місті до 30 км/год, виступає проти масового створення відокремлених велодоріжок на тротуарах, наполягає на більш активному застосуванні велосмуг та спільному користуванні дорогами.

Організація працює з поліцією та іншими партнерами у поширенні інформації про права та обов’язки велосипедистів, водіїв авто. На різних подіях у місті за домовленістю з мерією облаштовуються інфоточки про велосипедний рух.

Збір та нанесення на карту велоінфраструктури міста веде один з волонтерів організації на базі GIS програм, зараз карта існує у друкованому вигляді, на карті позначені різні типи велоінфраструктури, рекреаційні маршрути та ін. Іншим організаціям онлайн карти для велосипедистів радять створювати на основі OpenStreetMap.

Проводиться моніторинг нової велоінфраструктури, проте організація намагається працювати більш системно, проводячи навчання та різні робочі сесії з питань створення сприятливих умов для велоруху. Цільовою аудиторією таких зустрічей є місцеві депутати та чиновники.

На питання про пріоритети міської транспортної політики мерії у відповідь було дослівно сказано наступне: “Нічого не робити у місті взагалі – це пріоритет”. Про ситуацію з велоінфраструктурою міста буде опубліковано додаткову статтю.

ADFC Hamburg не задоволена станом велоінфраструктури та підходом міста, коли, переважно, намагаються відокремити велосипедистів та винести їх рух на тротуари – це уповільнює велосипед та робить перехрестя більш небезпечними через непомітність велосипедиста для водіїв та спричиняє ДТП.

Організація

В ADFC Hamburg існує рада організації, що збирається раз на місяць, працює 3 людини: секретар з транспорту, координатор роботи офісу (співпраця, медіа- та піар-робота, управління) та бухгалтер, а також залучено близько 150 волонтерів. Переважають волонтери старшого віку.

Волонтери організовані у групи за напрямками роботи (наприклад, є група моніторингу велоінфраструктури), кожен напрямок ведеться одним з волонтерів/-ок. Так само і база даних волонтерів та розсилка інформації про роботу ведеться цілеспрямовано. Вся інформація щодо внутрішньої роботи організації не розсилається на всіх.

Членство в організації може бути індивідуальним або для родини (46 та 58 євро на рік відповідно). Існують знижки для молоді віком до 27 років. Членство дає можливість страхування, що покриває витрати на представництво у суді у випадку судового позову, знижки на організовані поїздки, безкоштовний щоквартальний журнал клубу та інші переваги.

Фінансування

Членство: переважна більшість членів організації реєструються родинами і сплачують відповідний внесок. Головною причиною, через яку мешканці Гамбурга стають членами організації було названо особисту політичну позицію та бажання підтримати організацію, яка відстоює інтереси велосипедистів у місті.

Волонтери організації проводять велику кількість організованих велоподорожейНадходження від поїздок також поповнюють касу організації. Для членів організації передбачені спеціальні ціни.

Підготовка та виконання проектів – ще одне з джерел фінансування організації, проте персонал намагається якомога більш активно залучати ресурси партнерів та реалізовувати кампанії (в першу чергу інформаційні).

Цю статтю написано на основі розмови з представником осередку німецького національного велоклубу ADFC у місті Гамбург Арне Мейєром.

Джерело: Український інформаційний центр інфотранспорту

інші цікаві матеріали

Департамент транспортної інфраструктури КМДА зробив бюджетний запит на 2018 рік на велоінфраструктуру в сумі 50 млн грн. Відповідно до Стратегії розвитку Києва 2025 ДТІ визначив

16-19 листопада відбулася школа-воркшоп для студентів транспортних та урбаністичних спеціальностей. Учасники школи розробили проекти з трансформації однієї з центральних площ міста та презентували їх перед

Асоціація велосипедистів Києва оновила порадник з рекомендаціями про облаштування велопарковок. Буклет доступний онлайн і містить поради з розміщення та форми велопарковок біля магазинів, закладів харчування