При проектуванні нових вулиць та доріг необхідно обов’язково враховувати рух велосипедистів. Інакше це призводить до значних погіршень безпеки дорожнього руху, адже велосипедистів стає все більше, і їх уже не можна зневажати. Про це заявила координаторка Асоціації велосипедистів Києва Ірина Бондаренко під час конференції “Безпека пішоходів та велосипедистів” 21 червня у Києві.

Врахування велосипедистів при проектуванні та будівництві – не надто і складне. Організувати рух велосипедистів можна за допомогою конструктивно відділених велодоріжок (як поки що виконується уся велоінфраструктура Києва), або велосмуг, або інших видів велоінфраструктури – і це не так складно, як здається на перший погляд.

Водночас, врахування велоруху при проектуванні нових транспортних об’єктів несе значні подальші переваги:

1) підвищення безпеки усіх учасників дорожнього руху,

2) розширення велотранспортної мережі,

3) і, як наслідок, збільшення кількості велосипедистів у місті,

4) а це призводить до покращення якості життя у місті для усіх городян.

Щодо врахування велосипедної інфраструктури у Києві можна навести позитивні та негативні приклади. До позитивних віднесемо проспект Бажана та вулицю Здолбунівську, де при реконструкції розробили та збудували велосипедні доріжки.

І якщо на завантаженому проспекті Бажана велодоріжка дійсно потрібна, то на маленькій тихій Здолбунівській цілком можна було обійтися велосмугою в межах автомобільної дороги, і не витрачати гроші на закладення окремої велодоріжки.

Негативних прикладів у Києві поки що більше. Московська площа, правобережна та лівобережна розв’язки з моста Патона, розв’язка біля мосту Метро – усе це приклади ігнорування велоруху при проектуванні, і як наслідок, наражання велосипедистів на небезпеку у все більшій кількості місць.

Важко уявити собі велосипедиста, який би безпечно почувався, наприклад, на такій розв’язці (правобережна Патона):

Але найбільш неприємним прикладом ігнорування велосипедистів є Поштова площа. Незважаючи на те, що вона досі знаходиться на реконструкції, уже зараз очевидно, що вона буде одним з найбільш небезпечним для велосипедистів місць у Києві.

Про те, як велосипедист не зможе рухатися по Поштовій після її відкриття, читайте тут.

Про те, до чого дійшли активісти за доступну Поштову площу у спілкуванні з КМДА, читайте тут.

Міжнародна конференція з безпеки пішоходів та велосипедистів пройшла у Києві 20-21 червня 2013. Читайте про виступи інших членів Асоціації велосипедистів Києва – члена Ради Ольги Соловей про статистику вело-ДТП, та члена Ради Віктора Загреби про примітивний механізм збору статистичних даних з безпеки руху.

інші цікаві матеріали

У 2018 році уряд України схвалив Національну транспортну стратегію на період до 2030 року, в якій враховано розвиток велосипеда як транспорту. «Національна транспортна стратегія України

Заступник голови Київської міської державної адміністрації Дмитро Давтян запропонував урахувати напрацювання літньої школи «Дизайн вулиць для якісного міського середовища та мобільності» при підготовці проекту реконструкції

У Києві 2-7 липня 2018 року пройде літня школа “Дизайн вулиць для якісного міського середовища та мобільності” для спеціалістів з транспортного планування та містобудування з