При проектуванні нових вулиць та доріг необхідно обов’язково враховувати рух велосипедистів. Інакше це призводить до значних погіршень безпеки дорожнього руху, адже велосипедистів стає все більше, і їх уже не можна зневажати. Про це заявила координаторка Асоціації велосипедистів Києва Ірина Бондаренко під час конференції “Безпека пішоходів та велосипедистів” 21 червня у Києві.

Врахування велосипедистів при проектуванні та будівництві – не надто і складне. Організувати рух велосипедистів можна за допомогою конструктивно відділених велодоріжок (як поки що виконується уся велоінфраструктура Києва), або велосмуг, або інших видів велоінфраструктури – і це не так складно, як здається на перший погляд.

Водночас, врахування велоруху при проектуванні нових транспортних об’єктів несе значні подальші переваги:

1) підвищення безпеки усіх учасників дорожнього руху,

2) розширення велотранспортної мережі,

3) і, як наслідок, збільшення кількості велосипедистів у місті,

4) а це призводить до покращення якості життя у місті для усіх городян.

Щодо врахування велосипедної інфраструктури у Києві можна навести позитивні та негативні приклади. До позитивних віднесемо проспект Бажана та вулицю Здолбунівську, де при реконструкції розробили та збудували велосипедні доріжки.

І якщо на завантаженому проспекті Бажана велодоріжка дійсно потрібна, то на маленькій тихій Здолбунівській цілком можна було обійтися велосмугою в межах автомобільної дороги, і не витрачати гроші на закладення окремої велодоріжки.

Негативних прикладів у Києві поки що більше. Московська площа, правобережна та лівобережна розв’язки з моста Патона, розв’язка біля мосту Метро – усе це приклади ігнорування велоруху при проектуванні, і як наслідок, наражання велосипедистів на небезпеку у все більшій кількості місць.

Важко уявити собі велосипедиста, який би безпечно почувався, наприклад, на такій розв’язці (правобережна Патона):

Але найбільш неприємним прикладом ігнорування велосипедистів є Поштова площа. Незважаючи на те, що вона досі знаходиться на реконструкції, уже зараз очевидно, що вона буде одним з найбільш небезпечним для велосипедистів місць у Києві.

Про те, як велосипедист не зможе рухатися по Поштовій після її відкриття, читайте тут.

Про те, до чого дійшли активісти за доступну Поштову площу у спілкуванні з КМДА, читайте тут.

Міжнародна конференція з безпеки пішоходів та велосипедистів пройшла у Києві 20-21 червня 2013. Читайте про виступи інших членів Асоціації велосипедистів Києва – члена Ради Ольги Соловей про статистику вело-ДТП, та члена Ради Віктора Загреби про примітивний механізм збору статистичних даних з безпеки руху.

інші цікаві матеріали

Міжнародна конференція Велофорум-2017 на тему “Велосипед як каталізатор змін у містах” пройшла 6-8 жовтня в Миколаєві, зібравши більш як 100 учасників та учасниць з 24

У Міністерстві інфраструктури України підтримали пропозиції до Транспортної стратегії України 2030, розроблені Українською велосипедною мережею за участю Асоціації велосипедистів Києва. 22 травня 2017 року в Міністерство

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури