Найчастішими причинами дорожньо-транспортних пригод за участі велосипедистів є наїзд на велосипедиста при повороті праворуч (велосипедист їде прямо), збиття велосипедиста дверима при їхньому відкритті та ігнорування велосипедиста як повноправного учасника дорожнього руху. Про це повідомила Ольга Соловей, член Ради Асоціації велосипедистів Києва, що займається підвищенням безпеки велоруху, під час конференції “Безпека пішоходів та велосипедистів” 20 червня.

“За період з 2008 по 2012 роки у Києві та області спостерігається збільшення кількості наїздів на велосипедистів у середньому на 20% щорічно. Виняток становить лише 2008 рік, коли кількість ДТП та ДТП з велосипедистами була найбільшою. Водночас, зростання кількості ДТП пояснюється збільшенням кількості автомобілів та велосипедистів”, – пояснила Ольга.

Уже у 2013 році, за офіційною статистикою ДАІ, у Київській області сталося 8 наїздів на велосипедистів, у Києві – 1 наїзд. Водночас, статистика Асоціації велосипедистів Києва показує більші цифри: ми отримали інформацію про 15 випадків вело-ДТП тільки у Києві.

За даними ДАІ, у 2012 році в Україні було зареєстровано 2 342 ДТП за участі велосипедистів, з них 1 812 – з потерпілими. У Київській області сталося 153 ДТП (78 з вини велосипедистів), травмовано 110 осіб, 25 людей загинуло. У Києві сталося 122 вело-ДТП (69 з вини велосипедиста), 55 людей травмовано, 1 людина загинула.

Згідно з аналізом вело-ДТП, який зробила Асоціація велосипедистів Києва, основні причини ДТП за участі велосипедистів:

  • автомобіль виконує правий поворот, не пропускаючи велосипедиста (12% смертельних ДТП),
  • водій або пасажир відривають двері, не переконавшись у відсутності перешкод, і збивають велосипедиста,
  • велосипедист, їдучи по головній дорозі, стикається з автомобілем, який їде по другорядній дорозі та не пропускає велосипедиста,
  • авто виконує поворот наліво, не пропускаючи велосипедиста, який рухається прямо,
  • випадки наїзду на велосипедиста ззаду,
  • з вини велосипедистів: їзда по тротуарам та зіткнення з пішоходами (не реєструються як ДТП), їзда без засобів освітлення (ліхтарі, світловідбивачі), перетин пішохідного переходу на велосипеді.

Виходячи з цих причин, Асоціація велосипедистів Києва розробляє план дій, які би могли допомогти зменшити кількість вело-ДТП. Одна з речей, які запроваджені уже зараз – безкоштовне велонавчання з правильного та безпечного пересування велосипедистів по місту. Також наразі розробляємо соціальну рекламу задля попередження водіїв та велосипедистів.

Міжнародна конференція “Безпека пішоходів та велосипедистів” пройшла 20-21 червня у Києві, організована міжнародною організацією PRI та Асоціацією безпеки дорожнього руху України. Участь від Асоціації велосипедистів Києва брали координаторка Асоціації Іра Бондаренко та члени Ради Ольга Соловей та Віктор Загреба.

інші цікаві матеріали

Департамент транспортної інфраструктури КМДА зробив бюджетний запит на 2018 рік на велоінфраструктуру в сумі 50 млн грн. Відповідно до Стратегії розвитку Києва 2025 ДТІ визначив

16-19 листопада відбулася школа-воркшоп для студентів транспортних та урбаністичних спеціальностей. Учасники школи розробили проекти з трансформації однієї з центральних площ міста та презентували їх перед

Асоціація велосипедистів Києва оновила порадник з рекомендаціями про облаштування велопарковок. Буклет доступний онлайн і містить поради з розміщення та форми велопарковок біля магазинів, закладів харчування