Жейме Лернер, творець захоплюючого швидкісного автобусу (Bus rapid transit) в Куритибі, сподобався мені тим, як прирівняв автомобільну залежність до тютюнової. Архітектор-провидець, урбаніст і колишній мер Куртиби, він говорить, що вдихання автомобільних вихлопів не відрізняється від пасивного куріння. Лернер передбачає, що незабаром приватне авто стане так само соціально обтяжливим, як і паління в публічних місцях: «його можна буде використовувати, але інші ставитимуться до цього негативно». Лернер також додає, що «міста, які підтримують індивідуальний автотранспорт, не мають майбутнього».

Швидкісний автобус в Куритибі

Сумніваєтеся? Тоді уявіть, що ви в кімнаті площею 50 квадратних метрів з однією особою, що курить. А тепер уявіть, що знаходитеся в тій самій кімнаті з 50 особами, які палять одночасно, а ви не можете вийти. Для Лернера подібним досвідом є стояння в корку, з якого не можна втікти, лишаючись приреченим на вдихання вихлопних газів. Реакція — масове незадоволення громадськості — вже дуже близько. Тому що одночасно із зростанням розчарування, спричиненого інтенсивністю та важкістю автомобільного руху, росте також екологічна свідомість мешканців міст. Бажання поліпшити якість повітря та публічного простору незабаром перетвориться на відмову від приватного використання автомобіля.

Найістотнішим елементом стратегії Лернера — вилучення автомобільної культури — є динамічний розвиток системи громадського транспорту, основи сталого міста.

Марчін Вуйчік,
www.ibikekrakow.com

Переклад: Ведомир Ареміх

інші цікаві матеріали

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») спільно з фармацевтичною корпорацією «Артеріум» оновили Маршрути здоров’я в 5 парках Києва. Маршрути здоров’я — це рекреаційні велосипедні маршрути завдовжки

У 2018 році U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») створила платформу юридичної допомоги постраждалим у вело-ДТП. Платформа юридичної допомоги зв’язує між собою юристів і людей, які

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») і «Українська асоціація аудиторів безпеки автомобільних доріг» подали пропозиції до ДСТУ про дорожню розмітку. Пропозиції до проекту державних стандартів України