Минув майже рік з часу, коли підписану тисячами українських велосипедистів петицію за розвиток велотранспорту передали Президенту та в Кабмін. Ось як це відбувалося.

За нашою оцінкою, вимоги петиції виконані наполовину. Розглянемо кожну вимогу і орієнтовний відсоток її виконання:

Вимога 1:

Розробити за участі експертів, представників громадськості, лідерів об’єднань велосипедистів, та на відповідному рівні затвердити державну програму розвитку велосипедного транспорту, якою передбачити пріоритет розвитку велотранспортної мережі у складі транспортної мережі міст та України та популяризацію велотранспорту, а також поетапний план заходів, спрямованих на втілення цієї програми до 2025 року.

Виконано на вимогу 1:

Виконано на 10%. Роботи по створенню програми розвитку велотранспорту на державному рівні не були навіть початі.

Але з боку міських влад – абсолютно різних міст – почався певний велосипедний рух. Зокрема, до Асоціації велосипедистів Києва зверталися за порадою з мерій Дніпропетровська, Кривого Рогу, Євпаторії, Черкас.

Зараз ми постійно консультуємо мерію Донецька – вони твердо вирішили зробити велосипедну інфраструктуру.

 

Не можна напевне сказати, що це через петицію. Може, мери самі цим зацікавилися. Але ми вважаємо, що петиція дала потрібний поштовх.

 

Вимога 2:

Переглянути Державні будівельні норми, Державні стандарти України, Санітарні норми та правила та інші документи, з метою створити умови для якнайшвидшого розвитку безпечної та комфортної велоінфраструктури у містах та всій Україні. До роботи над переглядом мають бути обов’язково включені експерти, у тому числі іноземні, та представники громадськості.

Виконано на вимогу 2:

На 70%. Понад два роки Асоціація велосипедистів Києва ходила в Міністерство регіонального розвитку та будівництва та вимагала внести зміни до Державних будівельних норм, але тільки після петиції, влітку 2012, вони вийшли на контакт.

Було призначено людину, яка займається велосипедними змінами до ДБН, і ми постійно працюємо з нею над пропозиціями. Щоправда, багато пропозицій відкидають, але багато може бути прийнято. Процес ще іде, і, очевидно, протягнеться ще на кілька років.

Громадськість залучена, іноземні експерти – частково, у вигляді перекладу німецьких рекомендацій з будівництва велоінфраструктури.

Вимога 3:

Переглянути Правила дорожнього руху, з метою встановити недискримінаційні, відповідні досвіду європейських країн норми для руху велосипедистів. До цієї роботи мають бути обов’язково залучені експерти, у тому числі іноземні, та представники громадськості.

Виконано на вимогу 3:

 

На 10%. ДАІ прийняла зміни до Правил дорожнього руху, про які заявила „Нові правила для велосипедистів – читайте!”. Але насправді, нові правила не надто хороші для велосипедистів, і очевидно, були змінені лише з метою прилаштувати їх до якихось юридичних питань.

Для нормального результату по цьому пункту необхідно виділити чіткі вимоги громадськості з усієї України, обговорити їх з усім вело-містами і тоді просувати в ДАІ.

Вимога 4:

 

Повідомити за адресою, вказаною у цьому листі, про вжиті заходи протягом терміну, встановленому законодавством України, та якомога швидше розпочати роботу у цьому напрямку, до якої обов’язково залучити громадськість.

Виконано на вимогу 4:

Найпростіша вимога, виконана, зрозуміло, на 100%. Про все повідомили листами, прийшло близько 10 з різних структур: переважно, інформування про пересилання листа, і лише кілька штук „по суті” – але суть була „відписочного” виду.

 

У цьому році, 2013, під час Велодня українські міста знову збиратимуть підписи під петицією. Темою цього року вирішено обрати підвищення безпеки руху. Як підписати вело-петицію 2013

Про вело-петицію 2011 року та результати виконання вимог вело-петиції 2011

 

інші цікаві матеріали

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва.   АВК продовжує серію публікацій про

Сьогодні, 17 жовтня, на церемонії нагородження конкурсу “Велопрацедавець року 2017”, який проводить серед київських роботодавців Асоціація велосипедистів Києва, стало відомо компанію-переможця. Велопрацедавцем 2017 стала юридична

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та