Під час Всеукраїнського Велодня (у Києві 25 травня) підпишіть петицію до прем’єр-міністра України за підвищення безпеки руху.

На стартах колон з районів у Києві, та перед стартом загальної колони у всіх містах працюватимуть волонтери з написом на футболках “Підпис петиції за безпеку руху”. Будь ласка, знайдіть їх та залиште свій підпис, якщо згодні з наведеними вимогами.

Звернення громадян за підвищення безпеки руху

На українських дорогах щодня гине 1 велосипедист і 5 пішоходів, отримують травми 27 пішоходів та 4 велосипедисти . Найчастішою причиною ДТП з постраждалими є перевищення швидкості водіями моторизованих транспортних засобів: у 2012 від цього загинули 1 742 особи, травмовано 10 063.

Відповідно, основною причиною смертей та травм на дорогах є дуже висока швидкість автомобілів, і саме цю проблему необхідно вирішувати, щоб люди не гинули на дорогах.

Але законодавчі та будівельні норми, та транспортна політика в Україні, навпаки, сприяють перевищенню безпечної швидкості:

  • дозволена швидкість автомобілів у містах (60 км/год) перевищує європейську норму безпечної швидкості (50 км/год);
  • адміністративна практика ДАІ допускає нештрафоване перевищення швидкості на 20 км/год, що підштовхує водіїв безперешкодно їздити по місту зі швидкістю 80 км/год;
  • дороги та розв’язки проектуються і будуються так, що пішоходам і велосипедистам пересуватися по них небезпечно, а людям з інвалідністю – взагалі неможливо.

Більшість державних та місцевих заходи, що декларуються як „задля підвищення безпеки руху”, не вирішують питання надмірної швидкості автомобілів, а отже, насправді не підвищують безпеку руху. Це підтверджує статистика: з 2011 року кількість ДТП через перевищення швидкості збільшилася на 4,5%, а кількість смертей збільшилася на 8,3%.

Для порівняння, у країнах Євросоюзу саме законодавче обмеження швидкості руху у населених пунктах на рівні 50 км/год, а у густонаселених районах міст до 30 км/год, призвело до зниження смертей від ДТП на 9%. Науково доведено, що у разі наїзду на пішохода чи велосипедиста при такій швидкості, у останніх є шанси вижити. При наїзді на швидкості більше 50 км/год, ці шанси різко зменшуються.

Всесвітня організація охорони здоров’я та інші міжнародні організації рекомендують Україні вживати заходів для зменшення загальної швидкості дорожнього руху, що сприятиме підвищенню безпеки. У травні 2011 року Україна офіційно приєдналася до Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху, проголошеного Генеральною Асамблеєю ООН з метою скорочення людських втрат у дорожньо-транспортних пригодах. Ухвалена урядом Державна цільова програма підвищення безпеки дорожнього руху до 2016 року має цьому сприяти.

Тому ми вимагаємо:

1) законодавчо обмежити швидкість руху у населених пунктах до 50 км/год, а у густонаселених районах міст – до 30 км/год,

2) встановити штрафи за перевищення швидкості понад 10%,

3) законодавчо затвердити норму, яка би передбачала, що при проектуванні і реконструкції дорожніх розв’язок, вулиць та доріг, насамперед, враховувалися потреби пішоходів, людей з інвалідністю та велосипедистів,

4) про розгляд цієї петиції повідомити представницю у затвердженому законодавством порядку.

Про результати розгляду вело-петиції 2012 можна прочитати тут

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за червень 2017 року Червень був доволі свіжим місяцем, часом навіть не

Опубліковано стратегічно важливий для Києва документ – проект велоконцепції, яка розроблялась за підтримки Асоціації велосипедистів Києва. «Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури в місті Києві» оприлюднила Київська міська

Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Цього разу герой нашої розповіді – Данія.