Розміри вантажних автомобілів повинні бути переглянуті. ЄВФ (Європейська велосипедна федерація) хоче переконатися, що вони будуть безпечними для велосипедистів.



Сьогодні Комісія запропонувала нові правила  для поновлення законодавчо встановлених обмежень ваги та розмірів для вантажних автомобілів, у тому числі для тих, які перетинають кордони Європи. Це вплине не форми та розміри всіх вантажівок, які виробляються в Європі.
Діючі правила обмежують конструкції вантажних автомобілів, особливо дизайн кабін, котрий зводиться до «цеглин» квадратної форми, які ми зараз звикли бачити на всій території ЄС. Розглядається пропозиція про дозвіл додаткового видовження в передній частині кабіни, щоб збільшити аеродинамічні властивості вантажних автомобілів. До того ж, така пропозиція буде означати, що новий дизайн може робити кабіни безпечнішими.
Вантажні автомобілі складають 3% європейського автопарку і 7% дорожнього руху, вони беруть участь у 18% аварій зі смертельними наслідками, вартістю більше 7000 життів в країнах ЄС у 2008 році. Цей показник виріс на 22% відносно середнього показника у період 2008-2010. Зіткнення велосипедиста з вантажівкою, швидше за все, призведе до серйозної травми або смерті, ніж зіткнення з іншими транспортними засобами. Велосипедисти часто потрапляють в «сліпі плями» вантажних автомобілів, що призводить до багатьох аварій «сліпих плям правого повороту» («лівого повороту» на Кіпрі, в Ірландії, Мальті та Великобританії).
Зміна розмірів і покращення дизайну вантажівок дозволить скоротити такі «сліпі плями» і покращити оглядовість на дорогах. Збільшення округлості кабін буде також означати, що велосипедистів і пішоходів буде відштовхувати від коліс (а колеса вантажівок, як відомо, часто є основною причиною серйозної травми або смерті). На думку Комісії, нова пропозиція допоможе заощадити щороку 300-500 життів європейців, особливо велосипедистів і пішоходів.
Кері Вулсгров, співробітник ЄВФ з питань безпеки дорожнього руху каже: «Це чудова можливість зробити вантажівки на наших дорогах безпечнішими, більш аеродинамічними і екологічно чистими. Вантажні автомобілі несуть незрівнянно більшу небезпеку на дорогах, аніж будь-який інший автомобіль. Нам потрібно, щоб нинішній грубий, кострубатий дизайн вантажівок був оновлений».
Однак є і клопоти у зв’язку з пропозицією. Зміни будуть пов’язані не лише з передньою частиною кабіни, але і зроблять можливим проїзд вантажівок з причепами більше через кордони ЄС. Законодавство спочатку дозволяло пересування великих вантажівок у рамках національних кордонів, але з тих пір було інтерпретовано деякими державами-членами як дозвіл перетинати кордон. Всупереч початковому законодавству, нові пропозиції, здається, дозволять міжнародний рух великих вантажівок. Якщо таке рішення буде прийнято, це буде кроком назад – як для безпеки дорожнього руху, так і для навколишнього середовища.
«Ми бачимо, як великі вантажівки з причепами можуть призвести до безпечних дорожніх умов – ні  для велосипедистів, ні для інших учасників дорожнього руху» – сказав Кері Вулсгров.

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за червень 2017 року Червень був доволі свіжим місяцем, часом навіть не

Опубліковано стратегічно важливий для Києва документ – проект велоконцепції, яка розроблялась за підтримки Асоціації велосипедистів Києва. «Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури в місті Києві» оприлюднила Київська міська

Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Цього разу герой нашої розповіді – Данія.