23 квітня 2013, Київ. – “Поштова площа – для всіх людей, а не тільки для покупців!”,- під таким гаслом сьогодні о 8:40 пройшов флешмоб біля виходу з метро “Поштова площа”, організований громадською ініціативою “За доступний громадський простір”. Велосипедисти, люди з дитячими візками та неповносправні громадяни спробували пройти по пішохідному переходу шириною 6 метрів, який буде єдиною можливістю потрапити на Поштову площу після її реконструкції – і зупинилися у натовпі.

“Підземний перехід проходитиме у торговельному центрі, між кіосками, які, очевидно, виставлять свою рекламу, і ще більше звузять і без того вузький прохід. Ми протестуємо, бо втомилися від того, що пішохідні переходи будують так, що літні люди та люди з обмеженими можливостями не можуть пройти по них, а пішоходам доводиться пхатися у натовпі”, – заявив представник коаліції громадських організацій “За доступний громадський простір” Ігор Тищенко.

Запроектовані пандуси для людей з візками вузькі та дуже круті, – кажуть активісти. 18% ухилу – це кут гірськолижної траси, а не зручного для людей пандусу.

“Перехід дуже вузький, а пандуси круті. Три марші крутих сходів на Набережну і в перехід – так виглядає Поштова площа, на яку “заганяють” велосипедистів – саме “заганяють”, бо іншого законного шляху через Поштову у них немає”, – каже координаторка Асоціації велосипедистів Києва Ірина Бондаренко.

Транспортна розв’язка Поштової площі спроектована таким чином, що велосипедист не зможе безпечно і законно проїхати її: у чотирьох з шести випадків він змушений буде виїжджати на другу-третю смугу і опинятися між швидкісними рядами машин.

“Києву потрібно терміново припинити орієнтуватися на приватні автомобілі при будівництві транспортної інфраструктури. Чим більше доріг буде збудовано – тим більше буде автомобілів – тим більше буде заторів. Міським проектантам треба пошвидше вивчити досвід країн, які уже пройшли через подібний транспортний колапс, і ставити в пріоритет розвитку громадський транспорт, пішохідну та велосипедну інфраструктуру”, – пояснила координаторка Всеукраїнського інформаційного центру велотранспорту Ксенія Семенова.

Активісти порахували: за вартість реконструкції Поштової площі можна було збудувати 1160 км веломаршрутів (це увесь Київ був би у велодоріжках) – це як три вело-Амстердами чи два вело-Берліни.

Учасники акції вимагали не робити жодних сходів, бордюрів, інших перешкод на Поштовій площі та під нею, замінивши усі сходи похилими пандусами із кутом нахилу не більше 6 градусів. Ширину підземного пішохідного переходу потрібно зробити не менше 10 метрів. Рух велосипедистів через пішохідну зону Поштової має бути дозволений, а напрямки руху позначені спеціальними позначками. На Поштовій обов’язково мають рости дерева, де можна сховатися від сонця.

Згідно з дослідженням Асоціації велосипедистів Києва, на Поштовій площі cходяться чотири найбільш популярні туристичні та рекреаційні пішохідні й велосипедні напрямки: Володимирський узвіз, Сагайдачного, набережна Дніпра, прохід до Пішохідного мосту. Після реконструкції численні потоки пішоходів та велосипедистів будуть сходитися у єдиному підземному пішохідному переході з трьома маршами сходів, шириною 6 метрів, між магазинами та кіосками.

Нагадаємо, з 2012 року триває реконструкція Поштової площі. Розв’язка поєднуватиме Володимирський узвіз, Набережне шосе та Набережно-Хрещатицьку без світлофорів, за допомогою доріг на кількох рівнях та естакад. Під площею планується зробити великий торгівельний центр, а площа буде його дахом. Вулиця Сагайдачного буде пішохідною, згідно з розпорядженням КМДА від 08 квітня 2013.

Ініціатива “За доступний громадський простір” – це коаліція громадських організацій “Асоціація велосипедистів Києва”, “За безпеку пішоходів!”, експертного центру “Всеукраїнський інформаційний центр велотранспорту”, архітекторів, митців, людей з обмеженими фізичними можливостями, молодих батьків, небайдужих громадян.

Додаткова інформація:

1) Проект торговельного центру та його даху (Поштової площі) після реконструкції

2) Аналіз можливостей проходу пішоходів та проїзду велосипедистів по Поштовій

3) Вимоги коаліції „За доступний громадський простір” щодо Поштової площі

Контакти:

Ігор Тищенко, коаліція громадських організацій „За доступний громадський простір”,

093 487 68 53, fishtysh at gmail.com, http://poshtova.wordpress.com/

Посилання на фотографії та публікації в ЗМІ:

Коментарі.нет

Фото Unian

Газета Лівий берег

Українська правда. Київ

For-ua

Газета Сегодня

Газета По-українськи

Кореспондент.нет

Телеканал 1+1

Відео “События”

Новий канал

5 канал

Телеканал БТБ

Телеканал Інтер “Подробиці”

Телеканал INTV

Радіо Ера

інші цікаві матеріали

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва.   АВК продовжує серію публікацій про

Сьогодні, 17 жовтня, на церемонії нагородження конкурсу “Велопрацедавець року 2017”, який проводить серед київських роботодавців Асоціація велосипедистів Києва, стало відомо компанію-переможця. Велопрацедавцем 2017 стала юридична

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та