До 26 травня у Києві планують відкрити нову транспорту розв’язку на Поштовій площі.

За різними проектами, та за різними даними у ЗМІ, розв’язка поєднуватиме Володимирський узвіз, Набережне шосе та Набережно-Хрещатицьку без світлофорів, за допомогою доріг на кількох рівнях та естакад. Вулицю Сагайдачного планують зробити пішохідною, хоча деякі представлені схеми залишають Сагайдачного проїзною.

Над кількарівневою автомобільною розв’язкою буде облаштована пішохідна зона: там, де зараз МакДональдс та церква. Пішохідна зона матиме два сходові спуски на набережну, а також спуск до метро “Поштова площа”. Цей самий спуск є єдиним пішохідним переходом, який поєднуватиме пішохідну зону з іншими популярними напрямками: Поділ, Володимирська гірка, фунікулер.

Так само, цей пішохідний перехід (одночасно спуск в метро) є єдиним можливим проходом, не проїздом, для велосипедистів, найбільш популярні маршрути яких проходять через Поштову площу.

Таким чином, єдиний перехід до “великої землі”, а також лише сходова доступність до набережної роблять пішохідну Поштову площу недоступною для людей літнього віку та людей з обмеженими можливостями, а також створюють значні перешкоди для велосипедистів, які будуть змушені від 1 до 3 разів переносити велосипед у руках. Причому у більшості маршрутів – через зону метрополітену.

Водночас, безпечних та законних можливостей переїхати Поштову площу для велосипедистів не лишається. Наприклад, якщо велосипедист рухатиметься через Поштову згідно з Правилами дорожнього руху, по дорозі, то у 8 з 9 популярних напрямків він опинятиметься на небезпечних ділянках: у другій або третій смузі, між кількома швидкісними потоками автомобілів. При русі по двох з 9 популярних маршрутів, велосипедист буде двічі опинятися у другій/третій смузі. А по чотирьох напрямках велосипедист взагалі не зможе законно проїхати.

Розглянемо більш детально кожен варіант проїздів на велосипеді та проходів пішоходів через нову Поштову площу.

Можливості для проходу пішоходів

Опрацьовано 16 популярних напрямків руху пішоходів.

З них пристосовані для інвалідів та пішоходів літнього віку: 5 (без долання сходів, зі заниженими бордюрами).

Не пристосовані: 11, з них за 3 напрямками людині доведеться долати троє різних сходів (вверх-вниз-вверх), за 6 напрямками – двоє різних сходів (вниз-вверх), за 2 напрямками – одні сходи.


Найважче пішоходам та людям з обмеженими можливостями буде дістатися до Набережної, до Пішохідного моста та до самої пішохідної зони на площі.

Придатні напрямки для таких людей: з Подолу на Поділ, з Подолу уздовж Володимирського узвозу на Європейську площу.

Можливості для проїзду велосипедистів

Опрацьовано 9 найбільш популярних маршрутів серед велосипедистів.

Це маршрути, якими велосипедисти користуються переважно не для рекреації, а для транспортного сполучення: Троєщина-Центр, Дарниця-Центр, Оболонь-Центр.

а) Можливості руху для велосипедистів по дорозі

Якщо велосипедисти рухатимуться згідно з Правилами дорожнього руху – по дорозі, – то вони зможуть безпечно проїхати лише по одному з 9 маршрутів. Чотири маршрути по дорозі недоступні для велосипедистів, але це пов’язано із тим, що прохід до Пішохідного моста та Сагайдачного – зони для пішоходів.

Водночас, 4 популярні веломаршрути є небезпечними для велосипедиста, якщо він буде проїжджати їх по дорозі. Небезпека полягає у тому, що велосипедист при заїзді на естакаду або у тунель мусить перелаштуватися у другу-третю смугу, або при виїзді з цих ділянок опиниться у другій-третій смузі. У випадку проїзду по Набережному шосе в бік Оболоні, і у зворотньому напрямку, велосипедист двічі опиняється у другій-третій смузі. Це особливо небезпечно, бо швидкість водіїв автомобілів на без-світлофорних розв’язках очікується високою.

Червоними точками позначені місця, де велосипедисту небезпечно перелаштуватися і проїхати (перелаштування у другу/третю смугу, виїзд з другої/третьої смуги)

б) Можливості для проїзду велосипедистів по пішохідній зоні

Велосипедисти можуть скористатися пішохідною зоною для проїзду по популярних маршрутах.

У такому випадку, з 9 напрямків вони безперешкодно можуть проїхати лише по трьох. По шести інших маршрутах велосипедисти змушені будуть нести велосипед у руках: по двох маршрутах – долати троє сходів (вниз-вверх-вниз), по трьох маршрутах – двох сходів (вниз-вверх).

Водночас, проїзд по пішохідній зоні заборонений для велосипедистів згідно з Правилами дорожнього руху, у випадку якщо не встановлені дозволяючі дорожні знаки та таблички.

 

Таким чином, з 9 найбільш популярних веломаршрутів тільки по 1 можна подолати без перешкод: проїзд Сагайдачного – Володимирський узвіз з боку фунікулеру (але тільки у випадку, якщо Сагайдачного буде пішохідною).

Ще три веломаршрути можна подолати по пішохідній зоні (з порушенням чинних Правил дорожнього руху).

Інші п’ять веломаршрутів виявляться непридатними для проїзду велосипедистів: або через значні небезпеки при русі по дорозі, або через велику кількість сходів.

Рекомендації

Зважаючи на те, що Поштову площу неможливо обійти або об’їхати, а також через значні туристичні і велотранспортні потоки через площу, враховуючи, що під час швидкісного будівництва уже неможливо облаштувати зручності для велосипедистів у межах автомобільної розв’язки, необхідно забезпечити безперешкодний і зручний рух пішоходів, людей з обмеженими можливостями та велосипедистів через Поштову площу, а саме:

1) Забезпечити широкими похилими пандусами усі спуски та підйоми, наявні на Поштовій площі у пішохідній зоні. Ширина пандусів має бути від 4 м, кут схилу не більше 5 градусів.

2) Забезпечити заниження усіх бордюрів на території площі та прилеглих територій. Для зручності людей на візках заниження має бути „в нуль”.

3) На в’їздах до Поштової площі забезпечити заниження бордюрів для вїзду велосипедистів з дороги і розмістити таблички „Крім велосипеда” під дорожніми знаками „Пішохідна зона” – або іншим чином позначити дозвіл велосипедистам пересуватися через пішохідну зону Поштової.

Завантажити аналіз та рекомендації по проходу пішоходів, людей з обмеженими можливостями та проїзду велосипедистів по оновленій Поштовій площі

Фотографія члена Асоціації велосипедистів Києва Ігора Тищенка

Схеми газети “Сегодня”, червоні та зелені точки та стрілки на схемах – Асоціації велосипедистів

Аналіз і таблиця Асоціації велосипедистів Києва

інші цікаві матеріали

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва.   АВК продовжує серію публікацій про

Сьогодні, 17 жовтня, на церемонії нагородження конкурсу “Велопрацедавець року 2017”, який проводить серед київських роботодавців Асоціація велосипедистів Києва, стало відомо компанію-переможця. Велопрацедавцем 2017 стала юридична

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та