Лондон планує витратити більше 1 мільярда євро (£ 913 млн), щоб оживити міську їзду на велосипедах. Такі зміни не були би можливі без потужного руху велосипедних активістів.

Взірцем для нового амбітного велосипедного плану британської столиці був голландський стиль міської інфраструктури з якісними велосипедними маршрутами, обмеженнями швидкості та стилем «маленької Голландії». 913 мільйонів фунтів стерлінгів інвестицій є складовою десятирічного плану, причому більша частина велосипедної інфраструктури буде побудована протягом перших чотирьох років. Поява плану таких кардинальних змін в значній мірі завдячує  напруженій роботі організацій, котрі пропагують їзду на велосипеді.

«І мер міста, і я віддаємо належне Лондонській велосипедній кампанії, журналістам, блоггерам та іншим учасникам за доведення питання до кінця, тож тепер воно включене в політичний порядок денний», – говорить Ендрю Гілліган, новопризначений комісар з питань велоруху в Лондоні.

Говорячи про вело-маршрути, мер Лондона Борис Джонсон сказав: «Я хочу, щоб їзда на велосипеді була нормальною для всіх, щоб кожен відчував себе комфортно, їздячи на велосипеді у повсякденному одязі. Наші нові маршрути дадуть людям впевненість у зручності використання велосипедів».

Сьогодні у Великобританії активно діють кілька потужних громадських організацій, котрі пропагують розвиток велоруху в містах: це британська група членів ЄВФ (Європейської велосипедної федерації), котра проводить велосипедні міські акції; Національна організація велосипедистів та спілка Sustrans (sustainable transport charity). Всі вони зіграли велику роль у лобіюванні розвитку велотранспорту в Лондоні. На даний час вони закликають уряд Великобританії, відповідно до інвестицій у Лондон, профінансувати й усі інші частини країни.

Лобіювання розвитку велотранспорту працює

«Якщо ви хочете доказів того, що громадське лобіювання велосипедних змін працює, то ось вони, – говорить Кевін Мейн, директор з розвитку в ЄВФ. – У кожному місті, де ми бачили велике збільшення фінансування велоруху, спостерігалася динамічна діяльність громадських організацій, які й були рушіями змін. Ми повинні бути впевнені, що такі організації, як наші британські, є в кожному місті Європи».

«Інвестиції у громадське лобіювання велозмін є найкращим способом для розвитку велосипедної індустрії на сучасному ринку. Я запрошую всіх приєднатися до нас в тому, щоб більше людей пересідали на велосипеди», – додає Мейн.

Мейн буде основним доповідачем на престижному Міжнародному велосипедному форумі в рамках Міжнародного велосипедного шоу в Тайбеї. Він буде розповідати про роботу Клубу велосипедної промисловості в ЄВФ, який на даний час намагається знайти додаткові € 6 млрд у бюджеті ЄС для того, щоб збільшити вдвічі велорух по всій Європі.

Копію плану велосипедного розвитку Лондона ви можете подивитися тут.

Як відбувається лобіювання велотранспорту в Києві та в Україні

В Україні велосипедні громадські організації тільки починають розвиватися. У Києві уже 5 років активно працює Асоціація велосипедистів Києва, досягненнями якої є затвердження велосипедної інфраструктури в Генеральному плані міста та у Стратегії розвитку Києва, прийняття міських програм з розвитку велоінфраструктури, та щорічне, з 2011 року, фінансування велоінфраструктури з міського бюджету (переважно на проектування майбутніх веломаршрутів).

Також у Києві існує потужна велосипедна спільнота, яка виключно волонтерськими зусиллями щороку організовує масштабний велосипедний пробіг “Велодень” – з 2004. Останні п’ять років велопробіг “Велодень” поширюється й у інших містах України. У 2012 році Велодень провели 52 населених пункти України та 2 міста з Росії та Білорусі.

Активне лобіювання розвитку велотранспорту ведеться у Львові. Досягненням активістів стало призначення радника міського голови з питань велотранспорту. У 2010 році Львів залучив до проектування велоінфраструктури Німецьке товариство міжнародної співпраці GIZ, у результаті отримавши детальний проект велосипедної мережі, який поетапно впроваджується до 2019.

У Луцьку, Черкасах, Вінниці та Харкові також працюють ініціативні велосипедні групи, які мають різні досягнення у силу власної завантаженості та готовності мерій до співпраці.

У Євпаторії протилежна ситуація: тут ініціатива з розвитку велосипедної інфраструктури виходить від міської мерії, а активістів майже немає. Подібна ситуація починає з’являтися у Дніпропетровську та Донецьку.

Переклад: активіст Асоціації велосипедистів Києва Богдан Деркач.

Розділ “Як відбувається лобіювання велотранспорту в Києві та в Україні” додала координаторка Асоціації велосипедистів Києва Ірина Бондаренко.

На фото – створення першої велосипедної доріжки Києва, вулиця Здолбунівська. Фото Віктора Загреби.

інші цікаві матеріали

Фахівці київської юридичної клініки надаватимуть велосипедистам, що потрапили у ДТП, ряд безкоштовних послуг.   Колектив юридичної клініки “Соціальна справедливість” при ДВНЗ “КНЕУ ім.В.Гетьмана” пропонує такі види

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва. АВК продовжує серію публікацій про членів Клубу велобізнесу.

В рамках ремонту на Парковому мосту в Києві кольором виділили місце для руху велосипедистів по центру завширшки 3 м при ширині моста 7 м. Частина