Що може для себе додати велосипедне місто, яке й так все має? Очевидно, ще кращих велосипедних магістралей і парковок.

Столиця європейського велосипедного руху Амстердам, в одержимій велосипедами Європі, у наступні вісім років інвестує близько 120 мільйонів євро в розвиток велосипедної інфраструктури.

«Амстердам бажає лишатися чистим і доступним містом, а міська влада має переконатися, що в ньому є всі умови для того, щоб люди могли обирати велосипед в якості транспортного засобу», — каже Тагіра Лімон з Амстердаму в телефонному інтерв’ю.

 

Амстердам — не єдине європейське місто, що цього року з’являється в заголовках газет за свій внесок до розвитку велоінфраструктури. Навіть в той час, коли вся Європа затягує ремені посильніше, деякі міста витрачають багато грошей на інфраструктуру двоколісного транспорту. Моя колега Селлі МакҐрейн звітувала про створення нової велосипедної супермагістралі в Копенгагені, що офіційно відкрилася навесні.

«Їзда велосипедом є не ціллю заради самої себе, а шляхом для створення більш зручного і зеленого міста зі здоровішими жителями, і має розглядатися як звичайний спосіб пересування разом з автомобілем, автобусом, потягом чи метро», — пише в електронному листі Аня Ларсон з Копенгагену.

«Їзда велосипедом — найбільш економічно вигідний спосіб пересування», — говорить Джуліан Ферґусон з Європейської федерації велосипедистів (E.C.F.) про громадські та приватні транспортні системи.

Популярність велосипедів постійно зростає. За даними E.C.F., такі різноманітні міста як Лондон, Париж, Барселона, Леон і Нью Йорк за останнє десятиліття подвоїли долю кількості поїздок велосипедом.

Наразі в Амстердамі кількість велосипедів перевищує кількість людей. За даними міста, 780.559 жителів мають 881 тисячу велосипедів.

Зараз 58% жителів Амстердама щодня використовують велосипед, 43% з яких використовують свої велосипеди для щоденних поїздок.

З іншого боку, висока популярність велосипедів призвела до збільшення дорожньо-транспортних пригод, пов’язаних з високою щільністю руху на велосмугах. З 2000 року серед людей, що серйозно травмувалися в ДТП, кількість велосипедистів зросла з 48 до 56%.

Стрибок кількості велосипедів також призвів до величезних проблем з паркуванням велосипедів, що може підтвердити будь-хто, хто намагався пристебнути свій велосипед неподалік голландської залізничної станції.

Міська влада збирається витратити велику кількість коштів на модернізацію велошляхів і покращення умов зберігання велосипедів.

Амстердам профінансує створення близько 38 тисяч додатових паркомісць для велосипедів на багатьох міських транспортних вузлах, а також в популярних місцях. Мабуть найбільш вражаючим є план збудувати нову закриту парковку біля центральної залізничної станції, що до 2020 року зможе вмістити до 17,5 тисяч велосипедів.

Разом зі збільшенням місця, місто створить більше законів, пов’язаних з паркуванням велосипедів, а також посилить існуючі для того, щоб жителі Амстердама не лишали свої ровери більше ніж на 14 днів у місцях, що користуються високим попитом.

Також будуть розширені й покращені велошляхи Амстердама.

Це відео, створене BicycleDutch, популярним блоґом, присвяченим велокультурі країни, документує створення голландської велосипедної інфраструктури:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=guOtC9Y9vVE

Копенгаген, що зараз є другим в Європі за рівнем велорозвитку, має амбіційну мету до 2015 року збільшити частку поїздок велосипедом до 50% порівняно з 35%, що є зараз.

Такі проекти як велосипедна супермагістраль спонсоруються річним бюджетом в розмірі 75 млн датських крон (близько 13 млн американських доларів). Копенгаген також інвестує в громадську інформаційну кампанію. Веб-сайт Copenhagenize має приблизний лічильник кількості кілометрів, що проїхали жителі столиці Данії щодня.

Що ви про це думаєте? Чи ваше місто докладає достатньо зусиль та грошей до велосипедної інфраструктури? Ви б стали більше їздити велосипедом, якби інфраструктура була кращою?

Автор: Крістофер Шютц

Джерело статті: http://rendezvous.blogs.nytimes.com/2012/11/12/making-the-bike-as-logic-a-choice-for-commuters-as-the-car-bus-train-or-metro/

Переклад українською мовою: активіст Асоціації велосипедистів Києва Ведомир Ареміх

інші цікаві матеріали

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва.   АВК продовжує серію публікацій про

Сьогодні, 17 жовтня, на церемонії нагородження конкурсу “Велопрацедавець року 2017”, який проводить серед київських роботодавців Асоціація велосипедистів Києва, стало відомо компанію-переможця. Велопрацедавцем 2017 стала юридична

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та