Що може для себе додати велосипедне місто, яке й так все має? Очевидно, ще кращих велосипедних магістралей і парковок.

Столиця європейського велосипедного руху Амстердам, в одержимій велосипедами Європі, у наступні вісім років інвестує близько 120 мільйонів євро в розвиток велосипедної інфраструктури.

«Амстердам бажає лишатися чистим і доступним містом, а міська влада має переконатися, що в ньому є всі умови для того, щоб люди могли обирати велосипед в якості транспортного засобу», — каже Тагіра Лімон з Амстердаму в телефонному інтерв’ю.

 

Амстердам — не єдине європейське місто, що цього року з’являється в заголовках газет за свій внесок до розвитку велоінфраструктури. Навіть в той час, коли вся Європа затягує ремені посильніше, деякі міста витрачають багато грошей на інфраструктуру двоколісного транспорту. Моя колега Селлі МакҐрейн звітувала про створення нової велосипедної супермагістралі в Копенгагені, що офіційно відкрилася навесні.

«Їзда велосипедом є не ціллю заради самої себе, а шляхом для створення більш зручного і зеленого міста зі здоровішими жителями, і має розглядатися як звичайний спосіб пересування разом з автомобілем, автобусом, потягом чи метро», — пише в електронному листі Аня Ларсон з Копенгагену.

«Їзда велосипедом — найбільш економічно вигідний спосіб пересування», — говорить Джуліан Ферґусон з Європейської федерації велосипедистів (E.C.F.) про громадські та приватні транспортні системи.

Популярність велосипедів постійно зростає. За даними E.C.F., такі різноманітні міста як Лондон, Париж, Барселона, Леон і Нью Йорк за останнє десятиліття подвоїли долю кількості поїздок велосипедом.

Наразі в Амстердамі кількість велосипедів перевищує кількість людей. За даними міста, 780.559 жителів мають 881 тисячу велосипедів.

Зараз 58% жителів Амстердама щодня використовують велосипед, 43% з яких використовують свої велосипеди для щоденних поїздок.

З іншого боку, висока популярність велосипедів призвела до збільшення дорожньо-транспортних пригод, пов’язаних з високою щільністю руху на велосмугах. З 2000 року серед людей, що серйозно травмувалися в ДТП, кількість велосипедистів зросла з 48 до 56%.

Стрибок кількості велосипедів також призвів до величезних проблем з паркуванням велосипедів, що може підтвердити будь-хто, хто намагався пристебнути свій велосипед неподалік голландської залізничної станції.

Міська влада збирається витратити велику кількість коштів на модернізацію велошляхів і покращення умов зберігання велосипедів.

Амстердам профінансує створення близько 38 тисяч додатових паркомісць для велосипедів на багатьох міських транспортних вузлах, а також в популярних місцях. Мабуть найбільш вражаючим є план збудувати нову закриту парковку біля центральної залізничної станції, що до 2020 року зможе вмістити до 17,5 тисяч велосипедів.

Разом зі збільшенням місця, місто створить більше законів, пов’язаних з паркуванням велосипедів, а також посилить існуючі для того, щоб жителі Амстердама не лишали свої ровери більше ніж на 14 днів у місцях, що користуються високим попитом.

Також будуть розширені й покращені велошляхи Амстердама.

Це відео, створене BicycleDutch, популярним блоґом, присвяченим велокультурі країни, документує створення голландської велосипедної інфраструктури:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=guOtC9Y9vVE

Копенгаген, що зараз є другим в Європі за рівнем велорозвитку, має амбіційну мету до 2015 року збільшити частку поїздок велосипедом до 50% порівняно з 35%, що є зараз.

Такі проекти як велосипедна супермагістраль спонсоруються річним бюджетом в розмірі 75 млн датських крон (близько 13 млн американських доларів). Копенгаген також інвестує в громадську інформаційну кампанію. Веб-сайт Copenhagenize має приблизний лічильник кількості кілометрів, що проїхали жителі столиці Данії щодня.

Що ви про це думаєте? Чи ваше місто докладає достатньо зусиль та грошей до велосипедної інфраструктури? Ви б стали більше їздити велосипедом, якби інфраструктура була кращою?

Автор: Крістофер Шютц

Джерело статті: http://rendezvous.blogs.nytimes.com/2012/11/12/making-the-bike-as-logic-a-choice-for-commuters-as-the-car-bus-train-or-metro/

Переклад українською мовою: активіст Асоціації велосипедистів Києва Ведомир Ареміх

інші цікаві матеріали

Опубліковано стратегічно важливий для Києва документ – проект велоконцепції, яка розроблялась за підтримки Асоціації велосипедистів Києва. «Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури в місті Києві» оприлюднила Київська міська

Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Цього разу герой нашої розповіді – Данія.

Коли: середа, 13 вересня 2017 року, 17:00-19:00 та субота, 16 вересня 2017 року, 12:00-14:00 Де: понад 20 перехресть, 7 районів Києва Організатор: Асоціація велосипедистів Києва     Четвертий