Європейський парламент розпорядився провести друге дослідження переваг велосипедного туризму.Звітує Ед Ланкастер, відповідальний у Європейській федерації велосипедистів з питань велосипедного туризму.

Авторам новаторські дослідження, проведеного у 2009 році, “Європейська мережа веломаршрутів, EuroVelo: виклики та можливості, що відкриваються перед сталим туризмом”, Європарламентом було доручено актуалізувати цю роботу.

Коли ця праця була опублікована вперше, вона привернула увагу велосипедистів та широкого загалу, оскільки за її оцінками в ЄС мало місце 2,795 млрд велотурів, що в грошовому еквіваленті становить € 54 млрд на рік. Далі, було підраховано, що в разі завершення EuroVelo сама мережа може розраховувати на 45,2 млн велотурів, даючи в цілому майже €5 млрд прямих доходів.

На думку професора Річарда Уестона (одного з авторів цього дослідження й цьогорічної актуалізації), нове дослідження буде “розмірковувати над внесеними змінами до мережі EuroVelo, особливо до Маршруту Залізної завіси (EV13), і над впливом Лісабонського договору”.

Карта мережі EuroVelo

Зміна тону

Велосипедний туризм давно вже вважається нішевим ринком, але нинішнє дослідження розвінчало цей міф.

Змінився спосіб представлення велотуризму на ринку – тепер він реалізується з акцентом на його економічні переваги на додаток до традиційних аспектів здоров’я, екології, та соціального розвитку. Так, люди вірили, що це добре як для розвитку громад вздовж веломаршрутів, так і для самих велосипедистів. Але, на жаль, у нас не було доказів, щоб показати це. Не існувало жодних детальних досліджень для обґрунтування цих спостережень, особливо на міжнародному рівні.

З моменту завершення цього дослідження генеральний директорат з підприємництва Єврокомісії (DG ENTR) має взяти участь у фінансування декількох проектів для централізованої координації мережі EuroVelo, а також ряд конкретних проектів розвитку маршрутів. Це дозволяє значно поліпшити організацію EuroVelo. Крім того, Маршрут Залізної завіси долучився до мережі EuroVelo (як EuroVelo 13), а невдовзі до цієї мережі доєднається ще й мережа TEN-T (трансєвропейська транспортна мережа) – лише минулого грудня Європарламент знов зробив запит про включення її до Білої книги транспортної політики.

Процес розв’язання інших питань, що стоять на порядку денного цього дослідження, йде дещо повільніше – ще треба розробити схему моніторингу велосипедного туризму. Модель, що була розроблена для оцінки впливу велосипедного туризму, не працює, не було проведено аналізу вартості провезення велосипедів у громадському транспорті – ось скільки причин, аби радіти тому, що дослідження відправлено на ревізію.

Сподіватимемося, що оновлена версія буде настільки ж впливовою, як і нинішня.

Джерело статті: http://www.ecf.com/news/eu-parliament-to-study-benefits-of-eurovelo-and-cycling-tourism/

Автор статті: Ед Ланкастер

Про автора: Ед Ланкастер, відповідальний у Європейській федерації велосипедистів з питань велосипедного туризму та регіональної політики. За останні сім років Ед працював містобудівник для різних місцевих органів влади в Південно-Східній Англії. Він має ступінь магістра в галузі містобудування, яку здобув у Вестмінстерському університеті. У цій останній ролі він відповідав за транспортну політику і стратегію, а також за управління низкою вело-проектів (наприклад, організація нової велосипедної інфраструктури і керування рекламною діяльністю).

Переклад українською: Ростислав Панічев

інші цікаві матеріали

Фахівці київської юридичної клініки надаватимуть велосипедистам, що потрапили у ДТП, ряд безкоштовних послуг.   Колектив юридичної клініки “Соціальна справедливість” при ДВНЗ “КНЕУ ім.В.Гетьмана” пропонує такі види

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва. АВК продовжує серію публікацій про членів Клубу велобізнесу.

В рамках ремонту на Парковому мосту в Києві кольором виділили місце для руху велосипедистів по центру завширшки 3 м при ширині моста 7 м. Частина