Європейські велосипедисти незадоволені транспортною політикою Євросоюзу: попри заяви про підтримку велотранспорту, ЄС фінансує розвиток автомобілів.

Велосипедисти їдуть по перекритій для автомобілів вулиці

Автомобільна промисловість не дотримується транспортної політики: замість забезпечення ефективного виду транспорту, вона освоює бюджетні кошти як підприємство. Попри полеміку, Єврокомісія потурає автоіндустрії заміть більш екологічним видам транспорту.

З одного боку, Єврокомісія періодично закликає до активніших видів транспорту. У “Білій книзі з питань транспорту ЄС” визначено перехід особистої мобільності у містах від орієнтованої на авто до орієнтованої на ходьбу і велосипеди, а до 2050 року відмовитись у містах від автомобілів на традиційному пальному.

Автомобільна промисловість, однак, і досі отримує левову частку дотацій ЄС. У стратегії “Авто 2020”, оприлюдненій на початку листопада Єврокомісією, автопромисловість отримає у розпорядження 80 млрд. євро та додатково 2,5 млрд. євро за Програмою сприяння розвитку конкуренції підприємств.

“Різні види транспорту потребують відповідного фінансування, але що сталось із стратегією мислення та рівністю різних видів транспорту?” – говорить Бернард Енсінк, генеральний секретар Європейської федерації велосипедистів.

Крім транспортних субсидій на вивчення, дорожня інфраструктура отримує 47% від усього фінансування транспортної інфраструктури ЄС, яке можна було б використати для національних інвестицій. Лише 0,7% бюджету було виділено Євросоюзом на розвиток велоінфраструктури у період 2007-2013.

“7% європейців обирають велосипед своїм основним видом транспорту, то де ж їх частка бюджету?” – додає Енсінк.

Європейська Федерація велосипедистів постійно звертається до ЄС з вимогою більше інвестувати у велотранспорт, вимагаючи для нього 10% транспортних субсидій. Тоді до 2020 року 15% від усіх поїздок здійснювалися би на велосипеді. Втім, високопосадовці продовжують дослухатися до впливовіших лобі-груп.

На початку листопада ЄФВ зустрілась із Сіімом Калласом, Єврокомісаром з питань транспорту, і закликала ЄС надати більшого пріоритету велосипедові у транспортній політиці та фінансуванні.

Навіть зі значними субсидіями ЄС автопромисловість не спромоглася збільшити продаж екологічних електромобілів. У 2011 році лише 11 500 одиниць продано у Західній Європі, тоді як мільярди було витрачено на субсидії та інфраструктуру. Кількість проданих електровелосипедів за цей самий час складає понад 700 000.

Енсінк: “Зараз укладають бюджет ЄС на 2014-2020 роки. Ми тут для того, щоб допомогти Комісії досягти її офіційних цілей, визначених у Білій книзі, але це потребує інвестицій. Ми маємо діяти не як лобі-група, а як галузь промисловості, яка здатна приносити щорічний дохід у європейську економіку у 600 млрд. євро.”

Джерело статті: http://www.ecf.com/press_release/transport-choice-or-industry-protection/

Переклад українською: активіст Асоціації велосипедистів Києва Юрій Курант

інші цікаві матеріали

Стало відомо програму міжнародної конференції Велофорум 2017, який відбудеться в Миколаєві 6-8 жовтня 2017 року. Темою Велофоруму 2017 є “Велосипед – каталізатор змін у містах”.

У п’ятницю, 22 вересня, жителі Києва взяли участь у флешмобі “Велосипедом на роботу” в День без авто, який відзначають по всьому світу. Асоціація велосипедистів Києва

Київ долучається до Європейського тижня мобільності – свята раціонального розвитку транспорту. У 2017 році Асоціація велосипедистів Києва підготувала насичену програму подій у столиці протягом усього