7% європейців користується велосипедами, тоді як велоінфраскруктура отримує 0,7% від бюджетних коштів на транспорт.

“За гроші, необхідні на побудову кілометра міської траси, можна збудувати 150 км велодоріжок, 10 000 км велосмуг або 100 зон з обмеженням швидкості до 30 км/год”.

“Приблизно 80% німецької молоді вважає, що власний автомобіль вже не є необхідністю, оскільки у Німеччині добре розвинений громадський транспорт.”

“Очікується, що до 2050 року кількість власників автомобілів у Німеччині зменшиться більше, ніж удвічі: з 570 одиниць на тисячу населення до 250.”

Усі ці фактори, каже Хуліан Фергюсон з Європейської федерації велосипедистів, роблять неймовірним той факт, що ЄС виділяє лише 0,7% фінансування транспортної галузі на велосипедний транспорт, тоді як велосипед – основний вид транспорту для 7% жителів ЄС.

Велосипед, за його словами, “Попелюшка” серед видів транспорту – його ігнорують, до нього неналежно ставляться, але його час ще настане. Автомобілі все ще домінують.

Він пише: “Минулого тижня Єврокомісія оприлюднила стратегію Авто-2020, згідно з якою автопромисловість отримає понад 80 млрд. євро з бюджету ЄС.”

Заплановані пропозиції щодо зменшення шкідливих викидів автомобілів відкладають, також відтягують довгоочікувані дискусії про визначення цілей щодо зменшення використання пального легковими автомобілями та фургонами після 2020 року.”

Це суперечить Білій книзі ЄС від 2011 року, у якій зазначено намір забезпечити можливість пересуватись містами пішки та на велосипедах, а не на авто.

Він веде до того, наскільки неправильною є позиція ігнорувати велосипед як вид транспорту.

Але не варто недооцінювати велосипед. Йому, мабуть, приділяють найменше уваги у транспортній політиці ЄС – хоч міг би неабияк допомогти Європі досягти цілей з транспортного розвитку, особливо, у плані зменшення шкідливих викидів. Згідно з дослідженням, проведеним ЄФВ: якщо б рівень велоруху у ЄС у 2027 році був на рівні датського у 2000 році, то використання велосипеда дозволило б досягти 26% об’ємів викидів парникових газів у 2050 році, закладених для транспортного сектору. Більше того, велоінфраструктура економічно вигідніша.

Нам ще є до чого прагнути.

Джерело статті: http://road.cc/content/news/70646-cycling-cinderella-form-transport-eu-money-men

Автор: Сара Барт

Переклад українською: активіст Асоціації велосипедистів Києва Юрій Курант

інші цікаві матеріали

Кабінет міністрів України ухвалив постанову про зменшення максимальної дозволеної швидкості руху в населених пунктах з 60 км/год до 50 км/год. Постанова №883 «Про внесення змін до

Департамент транспортної інфраструктури КМДА зробив бюджетний запит на 2018 рік на велоінфраструктуру в сумі 50 млн грн. Відповідно до Стратегії розвитку Києва 2025 ДТІ визначив

16-19 листопада відбулася школа-воркшоп для студентів транспортних та урбаністичних спеціальностей. Учасники школи розробили проекти з трансформації однієї з центральних площ міста та презентували їх перед