Для щоденних робочих поїздок у Європі все більше використовують велосипеди. Сьогодні навіть Єврокомісія пересідає на ровери.

У Європі використання велосипедів для робочих поїздок поширюється досить швидко. У «велосипедних Мекках», таких як Данія, понад 100 000 людей беруть участь в акції “Велосипедом на роботу”. У Німеччині 125 000 осіб їздять на роботу за схемою, розробленою національною велосипедною спілкою ADFC. Угорщина, Великобританія, Австрія та Швейцарія для проїзду на роботу на велосипедах також мають розроблені схеми, які розширюються в розмірах і масштабах.

«Існує величезний попит на схеми проїзду велосипедом на роботу і частково це може бути пояснено технологічними факторами. Багато нових схем є в Інтернеті, і це знижує людські й адміністративні затрати», – каже Марті Туленхеймо, співробітник Європейської велосипедної федерації (ЄВФ).

Згідно з паном Туленхеймо, протягом багатьох років Бельгія не мала великих велосипедних схем проїзду. Однак ситуація змінилася після фінансування з боку Європейського міністерства охорони здоров’я разом з проектом Life Cycle від DG SANCO. На ці кошти бельгійська велосипедна інформаційна група Fietsersbond змогла запустити свою власну програму. На сьогодні схема отримала настільки велике поширення в Європі, що Європейська комісія сама долучилася до неї.

«До того, як ЄС дав гроші на бельгійський проект «Велосипедом на роботу», не було нічого. В даний час проект розширився настільки швидко, що після одного року ми  вже фіксуємо 1 мільйон кілометрів «велосипедом на роботу» щомісяця!», – додає Туленхеймо.

Європейські інституції пересідають на велосипеди

Європейська комісія відома по всьому світу своєю політикою, спрямованою на захист довкілля. Однак її штаб у Брюсселі протягом тривалого часу користується виключно автомобілями і знаходиться на найбільш завантаженій і забрудненій вулиці Європи, Рю де ля Люа.

Однак Комісія хоче змінити ситуацію. І для цього вони роблять досить сміливі кроки. Почнемо з того, що вони підписали бельгійську велосипедну схему проїзду на роботу і також вирішили взяти участь в акції «Неділя без автомобіля» в Брюсселі. Вони створюють так звані “велосипедні служби”, якими користуються їхні співробітники під час робочого дня. На велосипедах останні пересуваються між багатьма будинками ЄС навколо Брюсселя, а під час літніх дорожніх робіт цього року комісія навіть дозволяла співробітникам їхати на велосипедах додому.

Рю де ля Люа, вулиця на якій знаходяться Європейські Інституції

Значна частина співробітників ЄС пересіла на велосипеди завдяки Велосипедній Групі Євросоюзу (ВГЄС), яка об’єднує прихильників велотранспорту, котрі працюють в установах ЄС в Брюсселі. Група має понад  1300 членів.

«ВГЄС у захваті від того, що Комісія приєдналася  до руху «велосипедом на роботу». Ми впевнені, що це допоможе переконати ще більше колег використовувати велосипеди у щоденних поїздках», – каже президент ВГЄС Люіс Дійкстра.

В якості ознак тенденції до більш активного використання велосипедів, Дійкстра додає: «Комісія сприяє тому, щоб її співробітники добиралися на роботу або пішки, або на громадському транспорті, або на велосипедах. Я вважаю, що велосипед у цьому випадку найкраще вписується в дану стратегію, тим більше що велосипедний сервіс є досить розвиненим».

Оскільки програма стартує в Комісії, буде цікаво подивитися, як багато співробітників ЄС візьмуть участь. Враховуючи те, що співробітників ЄС нараховується близько 25 000 осіб, то зменшення автомобілів на дорогах буде значним.

Автор статті: Ренді Жевніцкі

Про автора: Д-р Ренді Жевніцкі є співробітником ЄВФ з питань здоров’я та керівником проекту CycleLogistics

Джерело статті: http://www.ecf.com/news/can-the-european-commission-bike-to-work/

Переклад українською: активіст Асоціації велосипедистів Києва Богдан Деркач

інші цікаві матеріали

Кабінет міністрів України ухвалив постанову про зменшення максимальної дозволеної швидкості руху в населених пунктах з 60 км/год до 50 км/год. Постанова №883 «Про внесення змін до

Департамент транспортної інфраструктури КМДА зробив бюджетний запит на 2018 рік на велоінфраструктуру в сумі 50 млн грн. Відповідно до Стратегії розвитку Києва 2025 ДТІ визначив

16-19 листопада відбулася школа-воркшоп для студентів транспортних та урбаністичних спеціальностей. Учасники школи розробили проекти з трансформації однієї з центральних площ міста та презентували їх перед