До весни 2013 Вінниця підготує п’ятирічну програму розвитку велосипедної мережі в місті. Програма розроблятиметься за участі нідерландського експерта з велосипедного руху Робера ван Гамерена.

Експерт переконаний, що міста України мають гарну перспективу щодо розвитку мережі велодоріжок. Він вже працював у Львові, Черкасах та місті Долина, що в Івано-Франківській області, і тому має достатньо інформації про ситуацію в нашій державі.

“Вам не потрібно чекати зміни покоління та менталітету. Проект з реалізації велосипедної мережі необхідно починати втілювати вже зараз, адже впровадження цього виду транспорту є економічно вигідним для міста”, – каже він.

“Майже кожна родина у Нідерландах має власне авто, однак ним пересуватися в межах міста не рентабельно, тому ми використовуємо його тільки за великої необхідності або для перевезення якихось вантажів. На 15 мільйонів населення моєї країни припадає 20 мільйонів велосипедів і лише 3 мільйони автівок”, – розповідає голландський експерт.

На думку ван Гамерена, Вінниця вже сьогодні повинна для себе прийняти стратегічне рішення, яким шляхом вона буде розвиватися протягом найближчих десятиріч: шляхом європейських міст, або шляхом американських – спостерігаючи, як місто перетворюється у “американський кошмар”, де практично увесь громадський простір міста належить автомобілям.

Основним завданням наразі експерт вважає з’єднання велодоріжками різних мікрорайонів міста із центром, і найдоцільнішим вбачає розпочинати будівництво велосипедної мережі зі Староміського району Вінниці до центру. Адже у цьому районі магістральні шляхи найменше перевантажені транспортом, відсутній електротранспорт, до того ж ширина дорожнього полотна дозволяє виділити площу під велосипедні смуги. Окрім того, пан Роберт позитивно оцінив проект з відновлення трамвайної колії по проспекту Коцюбинського від Будинку офіцерів до площі Героїв Сталінграду. На цій ділянці в тому числі передбачені і велосипедні доріжки, тротуари для пішоходів та місця для паркування автівок.

Міський голова Вінниці Володимир Гройсман запевняє, що розвиток велосипедного руху у місті є одним з пріоритетних завдань на перспективу.

“На мою думку, велосипед є дуже важливою частиною транспортної системи. І досвід європейських міст показує, що для забезпечення якості життя мешканців міста – розвиток велосипедної інфраструктури просто необхідний. Ми повинні створити всі умови для можливості пересування містом цим видом транспорту, а вибір, чим краще їхати, буде за вінничанами”, – каже Гройсман.

Ван Гамерен представляє нідерландську організацію “Досвідчені експерти з Нідерландів” (PUM). Він є фахівцем у сфері міського планування; керував проектами міської реконструкції у містах Нідерландів, зокрема, у Гаазі, Роттердамі, виконував консультативні проекти для міст Італії, Таїланду, Китаю. Викладав в університетах міст Делфт та Роттердам.

 

Свої перші рекомендації він надавав вінницькій владі у 2011 році. Тоді ж вінницька влада прийняла рішення створювати необхідні умови для пересування вінничан-велосипедистів. Проклали 15 км велодоріжок, але вони не об’єднані в спільну мережу, і тому користуватися ними важко.

Джерело новини – сайт Вінниця ОК

інші цікаві матеріали

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва.   АВК продовжує серію публікацій про

Сьогодні, 17 жовтня, на церемонії нагородження конкурсу “Велопрацедавець року 2017”, який проводить серед київських роботодавців Асоціація велосипедистів Києва, стало відомо компанію-переможця. Велопрацедавцем 2017 стала юридична

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та