До весни 2013 Вінниця підготує п’ятирічну програму розвитку велосипедної мережі в місті. Програма розроблятиметься за участі нідерландського експерта з велосипедного руху Робера ван Гамерена.

Експерт переконаний, що міста України мають гарну перспективу щодо розвитку мережі велодоріжок. Він вже працював у Львові, Черкасах та місті Долина, що в Івано-Франківській області, і тому має достатньо інформації про ситуацію в нашій державі.

“Вам не потрібно чекати зміни покоління та менталітету. Проект з реалізації велосипедної мережі необхідно починати втілювати вже зараз, адже впровадження цього виду транспорту є економічно вигідним для міста”, – каже він.

“Майже кожна родина у Нідерландах має власне авто, однак ним пересуватися в межах міста не рентабельно, тому ми використовуємо його тільки за великої необхідності або для перевезення якихось вантажів. На 15 мільйонів населення моєї країни припадає 20 мільйонів велосипедів і лише 3 мільйони автівок”, – розповідає голландський експерт.

На думку ван Гамерена, Вінниця вже сьогодні повинна для себе прийняти стратегічне рішення, яким шляхом вона буде розвиватися протягом найближчих десятиріч: шляхом європейських міст, або шляхом американських – спостерігаючи, як місто перетворюється у “американський кошмар”, де практично увесь громадський простір міста належить автомобілям.

Основним завданням наразі експерт вважає з’єднання велодоріжками різних мікрорайонів міста із центром, і найдоцільнішим вбачає розпочинати будівництво велосипедної мережі зі Староміського району Вінниці до центру. Адже у цьому районі магістральні шляхи найменше перевантажені транспортом, відсутній електротранспорт, до того ж ширина дорожнього полотна дозволяє виділити площу під велосипедні смуги. Окрім того, пан Роберт позитивно оцінив проект з відновлення трамвайної колії по проспекту Коцюбинського від Будинку офіцерів до площі Героїв Сталінграду. На цій ділянці в тому числі передбачені і велосипедні доріжки, тротуари для пішоходів та місця для паркування автівок.

Міський голова Вінниці Володимир Гройсман запевняє, що розвиток велосипедного руху у місті є одним з пріоритетних завдань на перспективу.

“На мою думку, велосипед є дуже важливою частиною транспортної системи. І досвід європейських міст показує, що для забезпечення якості життя мешканців міста – розвиток велосипедної інфраструктури просто необхідний. Ми повинні створити всі умови для можливості пересування містом цим видом транспорту, а вибір, чим краще їхати, буде за вінничанами”, – каже Гройсман.

Ван Гамерен представляє нідерландську організацію “Досвідчені експерти з Нідерландів” (PUM). Він є фахівцем у сфері міського планування; керував проектами міської реконструкції у містах Нідерландів, зокрема, у Гаазі, Роттердамі, виконував консультативні проекти для міст Італії, Таїланду, Китаю. Викладав в університетах міст Делфт та Роттердам.

 

Свої перші рекомендації він надавав вінницькій владі у 2011 році. Тоді ж вінницька влада прийняла рішення створювати необхідні умови для пересування вінничан-велосипедистів. Проклали 15 км велодоріжок, але вони не об’єднані в спільну мережу, і тому користуватися ними важко.

Джерело новини – сайт Вінниця ОК

інші цікаві матеріали

Опубліковано стратегічно важливий для Києва документ – проект велоконцепції, яка розроблялась за підтримки Асоціації велосипедистів Києва. «Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури в місті Києві» оприлюднила Київська міська

Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Цього разу герой нашої розповіді – Данія.

Коли: середа, 13 вересня 2017 року, 17:00-19:00 та субота, 16 вересня 2017 року, 12:00-14:00 Де: понад 20 перехресть, 7 районів Києва Організатор: Асоціація велосипедистів Києва     Четвертий