Севільській асоціації велосипедистів “A Contramano” виповнилося 25 років, і у них є багато причин святкувати цю дату: велосипед став удесятеро популярнішим за останні декілька років. Європейська федерація велосипедистів поспілкувалася з одним із її засновників.

У якому стані перебуває велосипедний рух у Севільї сьогодні?

Сьогодні? У нас є мережа відокремлених велодоріжок, протяжністю 120 км. У звичайний робочий день по ній проїздить понад 70 000 велосипедів. У Севільї проживає 700 000 людей, тобто велосипеди займають 9% від усіх поїздок механізованих транспортних засобів (велосипедів, автомобілів, фургонів тощо) або 5,6% від усіх переміщень, включно з ходьбою.

Не варто забувати, що у 2006 році на велосипедах пересувалось всього лиш 6 000 людей.

 

Як була створена “A Contramano” 25 років тому?

 

Коли ми вчились в університеті, у нас була традиція їздити містом на велосипедах, і частина людей, в основному студенти і професори, вирішили об’єднатись і створити групу активістів, які б підтримували велосипед як альтернативну форму міського транспорту. Це було у далекому 1987 році. Декілька місяців потому ми вирішили створити асоціацію.

Поділіться моментами, які Вам найбільше запам’ятались за час існування організації, якимись смішними чи курйозними випадками

У 1993 році, через рік після Універсальної виставки у Севільї, ми організували масштабну велодемонстрацію з кількістю учасників понад 10 000. Ми провели її знову, у 2007 році, якраз після утворення мережі велодоріжок, з такою ж кількістю учасників, та за участі Мігеля Індурайна, найвизначнішого іспанського велосипедиста всіх часів.

Щодо курйозів, то багато з них стосується нашої назви. “A Contramano” іспанською означає “їхати проти руху”, що, звісно, є порушенням правил. У ширшому значенні це також означає “думати і діяти всупереч загальноприйнятим нормам”. Ми обрали таку назву через її двозначність: ми впровадили велодоріжки проти дорожнього руху на деяких вулицях, а також ми відчували, що пропагування велосипеда як альтернативу міському транспорту не відповідало тогочасному баченню у Севільї та Іспанії. Через багато років ситуація змінилась, і асоціація навіть виграла нагороду міста за свій внесок у покращення міського середовища. Думаю, що це вперше, коли асоціація, назва якої має негативний відтінок, виграє цю нагороду.

Наскільки Севілья відрізняється від інших міст Іспанії у плані велосипедної інфраструктури? Чому можуть навчитись інші європейські міста?

У Севільї серед іспанських міст найвищий рівень велосипедного руху. Очевидно, цьому сприяло те, що ми поєднали широко поширений громадський рух із сильною політичною волею міської адміністрації. Було важливим те, щоб ця політична воля вилилась у єдину веломережу, яка б складалась із безпечних велодоріжок, повністю відділених від моторизованого транспорту. Також зауважте, що ця мережа з’явилась за дуже короткий час – всього два роки – і люди відразу оцінили її корисність. Мережа дозволила їздити велосипедом практично по всьому місту з моменту її створення.

Презентація велоінфраструктури Севільї до конференції Вело-сіті 2012 у Ванкувері

Про співрозмовника:

Рікардо Маркес, 58 років, професор фізики у Севільському університеті. Один із засновників “A Contramano” у 1987 році. Відтоді активно пропагує велосипед як альтернативний транспортний засіб. Займав посаду президента “A Contramano” до недавнього часу (червень 2012 року). На даний момент працює над дослідженням і пропагандою міського велотранспорту в організації SIBUS (Велосипедна система Севільського університету) як координатор.

Джерело статті “The Seville Success Story: ‘A Contramano’ Turns 25”

Автор: Європейська федерація велосипедистів

Переклад українською: Юрій Курант

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за червень 2017 року Червень був доволі свіжим місяцем, часом навіть не

Опубліковано стратегічно важливий для Києва документ – проект велоконцепції, яка розроблялась за підтримки Асоціації велосипедистів Києва. «Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури в місті Києві» оприлюднила Київська міська

Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Цього разу герой нашої розповіді – Данія.