У Європі визначили 5 міст із найбільшими заторами. Як і очікувалося, це міста з найнижчим розвитком велоруху. Це Стамбул, Варшава, Марсель, Палермо та Рим – згідно з дослідженням виробника навігаційних систем TomTom, на яке посилається Європейська федерація велосипедистів.

В усіх із цих п’яти міст кількість поїздок на велосипеді – менше 2% (у Києві – менше 1%). А велосипедні міста Амстердам та Копенгаген, де більше ніж третина поїздок здійснюється на велосипеді, отримали позитивні місця у дослідженні. Вони займають 45 та 46 із 58 місць.

“На жаль, політики часто думають, що вирішити проблему можна, будуючи багато доріг. Але уже давно стало зрозуміло, що це як доливати бензин у вогонь. Ми маємо почати думати про рішення для людей, а не для машин”, – каже Марті Туленхаймо, координатор з міської мобільності Європейської федерацій велосипедистів.

Затори залишаються одним з найдорожчих питань у транспортних політиках міст, забираючи 200 мільярдів, близько 2% від ВВП Європи. Будівництво нових доріг часто розглядається як спосіб полегшити піковий трафік, але досвід показує інакше.

Відповідно до приголомшливого дослідження 1962 року “Law of peak-hour traffic congestion”, опублікованого Ентоні Даунсом, “на міських швидкісних дорогах у пікові години затори ростуть і зростатимуть до максимального розміру”. У останніх дослідженнях аналогічні висновки: American Economic Review довів, що будівництво нових доріг не вирішує питання заторів.

Виходить, що правило “будуйте – і вони прийдуть” стосується не тільки велосипедистів, а й автомобілістів. Адже велосипеди та громадський транспорт можуть прийняти і перевезти більше людей, ніж автомобілі за короткий час, те саме стосується і пішої ходи. За одну годину смуга шириною 3.5 метри може пропустити 14 тисяч велосипедів, але тільки 2 тисячі машин.

Можливо, настав час будувати більше велосипедних шляхів задля користі усіх учасників дорожнього руху?

Стаття Europe’s Most Congested Cities Don’t Cycle перекладена з сайту Європейської федерації велосипедистів

Переклад Ірини Бондаренко

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за червень 2017 року Червень був доволі свіжим місяцем, часом навіть не

Опубліковано стратегічно важливий для Києва документ – проект велоконцепції, яка розроблялась за підтримки Асоціації велосипедистів Києва. «Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури в місті Києві» оприлюднила Київська міська

Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Цього разу герой нашої розповіді – Данія.