У Європі визначили 5 міст із найбільшими заторами. Як і очікувалося, це міста з найнижчим розвитком велоруху. Це Стамбул, Варшава, Марсель, Палермо та Рим – згідно з дослідженням виробника навігаційних систем TomTom, на яке посилається Європейська федерація велосипедистів.

В усіх із цих п’яти міст кількість поїздок на велосипеді – менше 2% (у Києві – менше 1%). А велосипедні міста Амстердам та Копенгаген, де більше ніж третина поїздок здійснюється на велосипеді, отримали позитивні місця у дослідженні. Вони займають 45 та 46 із 58 місць.

“На жаль, політики часто думають, що вирішити проблему можна, будуючи багато доріг. Але уже давно стало зрозуміло, що це як доливати бензин у вогонь. Ми маємо почати думати про рішення для людей, а не для машин”, – каже Марті Туленхаймо, координатор з міської мобільності Європейської федерацій велосипедистів.

Затори залишаються одним з найдорожчих питань у транспортних політиках міст, забираючи 200 мільярдів, близько 2% від ВВП Європи. Будівництво нових доріг часто розглядається як спосіб полегшити піковий трафік, але досвід показує інакше.

Відповідно до приголомшливого дослідження 1962 року “Law of peak-hour traffic congestion”, опублікованого Ентоні Даунсом, “на міських швидкісних дорогах у пікові години затори ростуть і зростатимуть до максимального розміру”. У останніх дослідженнях аналогічні висновки: American Economic Review довів, що будівництво нових доріг не вирішує питання заторів.

Виходить, що правило “будуйте – і вони прийдуть” стосується не тільки велосипедистів, а й автомобілістів. Адже велосипеди та громадський транспорт можуть прийняти і перевезти більше людей, ніж автомобілі за короткий час, те саме стосується і пішої ходи. За одну годину смуга шириною 3.5 метри може пропустити 14 тисяч велосипедів, але тільки 2 тисячі машин.

Можливо, настав час будувати більше велосипедних шляхів задля користі усіх учасників дорожнього руху?

Стаття Europe’s Most Congested Cities Don’t Cycle перекладена з сайту Європейської федерації велосипедистів

Переклад Ірини Бондаренко

інші цікаві матеріали

Цього року, 25 січня, після серцевого нападу раптово помер Діма Александров, один із засновників Асоціації велосипедистів Києва. Спогадами про Дмитра поділились ті, хто разом з ним

Будівництво велодоріжок передбачено в проекті будівництва автомобільної дороги у Дніпровському районі Києва. Про велодоріжки на ділянці між вул. Довбуша і Броварським проспектом ідеться в розпорядженні

8 лютого 2018 року Київська міська рада ухвалила Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури в місті Києві. Ми відповіли на запитання про велоконцепцію, які ставлять найчастіше. Що