Перший велосипедний маршрут

У кримському місті Євпаторія почали будувати перший велосипедний маршрут. Він пройде історичною та рекреаційною частинами міста, а також навколо Майнакі – великого озера у західній частині Євпаторії, популярного місця відпочинку мешканців. Розробити схему руху транспорту на Маяковського допомогли експерти з Німеччини.

Зараз, у рамках реконструкції вулиці Маяковського, на її ділянці від Польової до Полупанова, розробляють односторонній рух для автомобілів, але двосторонній рух на велодоріжці.

Зоя Повшенко, керівник Головного управління інвестиційної політики та зовнішньоекономічного співробітництва Євпаторійської міської ради: „Велоінфраструктура у Євпаторії – ідея мера Андрія Даниленка. У нас є місто-побратим у Німеччині, ми їздили туди дивитися, зокрема, і на велодоріжки. Після цього вирішили, що у нас це має бути. Створили концепцію розвитку велоруху у місті, знайшли можливість і отримали півмільйони з держбюджету на велопроект – маршрут „Новий Єрусалим”.

Перша назва веломаршруту Євпаторії була „Через Саки на Майнакі”, бо він планувався через ці озера. Зараз маршрут зменшено: Набережна Терешкової до вулиці Белінського – Дуванська – Горького до вулиці Шевченка – через парк Фрунзе – Маяковського – Полупанова – навколо озеро Майнакі („Золоте кільце здоров’я”).

Сергій Шевський, начальник відділу інвестицій ГУ інвестиційної політики Євпаторійської міської ради: „Я би дуже здивувався, якби два роки тому мені сказали, що державний бюджет виділить нам півмільйони гривень на велодоріжку. Але ми свого досягли. Ми бачимо, що велопроект – допомога у розвантаженні транспортної системи, щоб не було багато автомобілів у місті в курортний сезон”.

Велосипедна карта міста

У Євпаторії уже розроблена велосипедна карта міста, на якій можна знайти місця велопрокатів, велопарковки, веломагазини, майстерні. Зараз карта наповнюється онлайн, у листопаді її надрукують і передадуть в інформаційні центри, туристичні фірми, готелі, пансіонати, у місця велопрокату.

Мерія Євпаторії запропонувала магазинам, аптекам, магазинам встановити велосипедні парковки, і таким чином потрапити на велосипедну карту.

Нагадаємо, створення велосипедних карт міст є одним з засобів популяризації велосипеда: розповсюджуючи їх у інформаційних центрах, магазинах, готелях, місто заохочує гостей міста та мешканців спробувати скористатися велосипедом для своїх поїздок.

Велосипедні свята

Аби популяризувати велотранспорт, Євпаторія також проводить велопробіги та свята. У 2012 році вдруге святкували Європейський тиждень мобільності.

Зоя Повшенко: „146 представників виконкому, працівники прокуратури, інші брали участь у велопробізі. А наш мер, він живе за містом, сам 5 кілометрів їхав, а потім до нього й інші приєдналися. Тож ми встановили рекорд України: найбільша кількість державних службовців, що приїхали на роботу на велосипедах”.

Чому не вдався велопрокат у Євпаторії

У 2012 році у Євпаторії відкрили три пункти велопрокату – в якості експерименту. Ініціювали велопрокат представники мерії, і намагаються підтримувати їхню роботу, частково звільнили власника від податків.

Тим не менш, власник велопрокатів незадоволений бізнесом: люди неохоче беруть велосипеди, і його очікування від роботи велопрокату не були виправдані.

Максим, власник велопрокатів:

Ми встановили три пункти велопрокату, але майже одразу зіштовхнулися з тим, що велосипеди не беруть. Не катаються. Добре каталися на початку літа, і ще у вересні-жовтні. Бо в інший час жарко.

Місцеві жителі майже не приходять у пункти прокату. Багато хто з них скаржиться, що водії на дорозі не поважають велосипедистів, особливо маршрутне наше таксі „Наш сервіс”.

Вартість велопрокату влітку була 40 гривень за годину, 80 гривень за день.

На вокзалах, на пляжах, де багато людей, та у вечірній час, коли ставало прохолодніше, ми роздавали флаєри, аби заохотити взяти велосипеди: пред’явнику флаєра давали 30 хвилин покататися безкоштовно.

Велосипеди у нас гірські, хороші. Рами алюмінієві, обвіс Shimano, середня ціна одного – 2500 гривень. Є також з низькою рамою, „жіночою”. Загалом, в кожному прокаті по 20 велосипедів є.

У нас вкрали три велосипеди, тому що ми взяли як завдаток паспорти та інші документи, на свій страх і ризик. Загалом, завдаток має бути у грошах – 2000 гривень. У прокаті велосипеди поки що не ламалися, але покришки стиралися.

Загалом, в прокат велосипеди молоді люди брали. Приходили й велосипедисти-професіонали, але здебільшого любителі. Найбільше беруть велосипеди росіяни. Ми бачимо це по паспортах, коли реєструємо їх.

Переваги велосипедної Євпаторії

Роман, представник ДАІ: ”Не треба казати, що розвиток велоінфраструктури Євпаторії не потрібен. У нас такі затори були, що люди спинялися, відкривали двері і виходили просто на трамвайні колії. Це нонсенс! Це дійсно наболіла проблема, не можна її ігнорувати. Я вірю у велосипедну ідею і докладу всіх зусиль, аби вона була втілена. Та й вулицю Маяковського ніхто би не робив, якби не велопроект.”.

Зоя Повшенко: „Нашому місту потрібно, щоб цілорічно працював курорт. І якщо говорити про такий далекий приціл, то нам потрібно залучати сюди велотуристів. Зараз, у жовтні, тут прекрасна погода для поїздок на велосипеді, і так само ранньої осені”.

І недоліки

„У сезон спекотно. Приїхали якось туристи на відпочинок, взяли з собою велосипед. Питаємо: куди ви збираєтеся на ньому їздити? Ну, на пляж. Один раз з’їздили, а потім уже не їздили”.

„У Євпаторії ростуть такі рослини з колючками, як протитанкові їжаки, тож треба возити з собою кілька велосипедних покришок”.

Фотографії та схеми взяті з презентації Зої Повшенко “Проект розвитку велосипедного руху в місті Євпаторія”, з бази “Велофоруму-2012” та сайту www.kalamit.info

Замітки зробила Ірина Бондаренко на основі спілкування з представниками Євпаторійської міської ради, транспортного семінару у мерії Євпаторії та конференції “Велофорум 2012”.

інші цікаві матеріали

Вулична виставка «Велобум 1890-х» відкрилась 24 квітня на території Національного історичного музею України (вул. Володимирська, 2) з боку Десятинного провулку і триватиме до 29 травня

​Асоціація велосипедистів Києва оголошує конкурс на надання послуг з просування у соціальних мережах.​ Обов’язки: Участь у розробці та реалізації комунікаційних кампаній для соціальних мереж; Участь у розробці

На 21 з 22 вулиць Києва, де планується підвищити швидкість понад 50 км/годину, є ризик ДТП. Про це свідчать результати аналізу ризиків підвищення швидкості на