У Харкові відкрили пам’ятник велосипедисту: білий і пластиковий. Монумент встановили на Бєлгородському шосе, у 200 метрах від Меморіалу Слави. Неподалік цього місця у липні 2011 водій-співробітник прокуратури насмерть збив велосипедиста.

Відкривати новий пластиковий пам’ятник приїхав мер Харкова Геннадій Кернес.

“Уважаемые велосипедисты! По вашей инициативе здесь установлен памятник тем любителям велоспорта, которые погибли под колесами автомобилей. Пусть он напоминает всем о соблюдении Правил дорожного движения», – цитує Кернеса офіційний сайт харківської влади.

Новий пластиковий пам’ятник встановлено на перехресті із вулицею Макаренка – згідно з даними ЗМІ, тут бере початок одна з найстаріших та найбільш популярних серед харків’ян велодоріжок із Сокольників у П’ятихатки. З цих слів складається враження, що у Харкові багато інших велодоріжок.

Але насправді, у Харкові велодоріжок немає, а та, про яку йде мова – стежка, усипана гравієм, без жодних знаків, але по якій дійсно їздить багато велосипедистів.

У ЗМІ повідомляють, що у цьому ж місці знаходиться стартова точка інших веломаршрутів углиб Лісопарку.

Нагадаємо, велосипедисти Харкова рік тому намагалися самостійно встановити пам’ятник загиблим велосипедистам.

27 липня 2011 року, через шість днів після загибелі велосипедиста під колесами водія з прокуратури, вони запросили журналістів на встановлення власноруч створеного “велосипеда-привида” – пофарбованого у білий колір велосипеда, який країнах Європи та Америки традиційно встановлюють у пам’ять збитим велосипедистам. Але в останній вечір харків’янам зателефонували і заборонили встановлювати цей пам’ятник.

Тоді вело-харків’янам вдалося переконати чиновників у необхідності такого пам’ятника – але тільки тому, що журналістів уже запросили: 27 липня велосипед показово пофарбували у білий колір, поставили біля стовпа поряд із траурним вінком, зняли відео-сюжети, та забрали назад.

“Інакше його би “зрізали” наступного дня органи”, – пояснили велосипедисти.

Досі і зараз білий велосипед стоїть у гаражі когось із велосипедистів, і жодного разу після 2011 року не виїжджав на вулицю.

Скульптором теперішнього пластикового монументу є Олександр Рідний, відомий у ЗМІ тим, що пам’ятник Незалежності його роботи демонтували у Харкові у липні цього року. Новий харківський пам’ятник Незалежності – знову ж таки, роботи Олександра Рідного – відкрив учора Президент України. Складається враження, що Олександр Рідний – єдиний скульптор у Харкові.

Про вартість пам’ятнику ЗМІ не повідомили.

“Я же архитектор (а не скульптор)”, – заявив журналістам головний архітектор Харкова.

З байок про відкриття пам’ятника велосипедисту у Харкові:

При відкритті монумента на прес-конференції мер заборонив пресі задавати питання про велодоріжки.

Алла Багіянц, чемпіонка України та міжнародних змагань з велосипедного спорту, запрошена на церемонію відкриття, усе-таки наголосила на необхідності створення велодоріжок у Харкові. Також вона випадково назвала Геннадія Кернеса “Адольфом” (Кернеса звуть Геннадій Адольфович).

У ЗМІ пролунала інформація, що велодоріжка також існує у Харкові уздовж так званої “Гепа Штрассе” (на честь Геннадія “Гепи” Кернеса) – вулиці, через яку зрубали частину Лісопарку. Насправді, там велодоріжки немає.

Наприкінці церемонії, коли Геннадій Кернес захотів сфотографуватися з велосипедистами, ті попросили “п’ять гривень за фотографію”.

Після церемонії Геннадій Кернес сказав: “Церемонія закінчена. Хто наліво, хто направо – всі роз’їжджаємося”.

інші цікаві матеріали

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва.   АВК продовжує серію публікацій про

Сьогодні, 17 жовтня, на церемонії нагородження конкурсу “Велопрацедавець року 2017”, який проводить серед київських роботодавців Асоціація велосипедистів Києва, стало відомо компанію-переможця. Велопрацедавцем 2017 стала юридична

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та