Велосипедисти повинні рухатися по проїжджій частині, якщо велодоріжкою неможливо проїхати. Також велосипедист може рухатися по тротуарах та пішохідних доріжках у якості пішоходів, ведучи велосипед у руках.

Про це Асоціації велосипедистів Києва повідомили у Центрі безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем Міністерства внутрішніх справ України у відповідь на лист із запитом: “Де має рухатися велосипедист, якщо велодоріжкою неможливо проїхати?”

Цитуємо оригінальну відповідь ЦБДР (витяг з листа):

 

“У разі неможливості пересуватися велосипедною доріжкою, а також у разі відсутності на дорозі узбіччя, велосипедисти, керуючись вимогами розділу 4 Правил дорожнього руху (далі – Правила), можуть рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках в якості пішоходів, ведучи велосипед у руках. Водночас Правила не забороняють рух велосипедистів, які досягли 14-річного віку, по проїзній частині дороги. У будь-якому з наведених випадків, відповідно до вимог пункту 6.7 Правил, велосипедисти повинні виконувати вимоги Правил дорожнього руху, що стосуються водіїв або пішоходів і не суперечать вимогам розділу 6 Правил”.

Можливість рухатися по проїзній частині у разі неможливості їхати по велодоріжці є важливим питанням для велосипедистів України. Дуже часто по велосипедних доріжках, які зараз будуються у містах України, проїхати велосипедом не тільки небезпечно, а й фізично неможливо – бордюри не занижені, велодоріжки завузькі та “зникають” на транспортних розв’язках. На першій велодоріжці Києва – уздовж вулиці Здолбунівської – взагалі будують автозаправну станцію, тож велодоріжка губиться у пісках та горах знятого асфальту. Більше про стан велодоріжок Києва – у огляді на “Українській правді”.

Водночас, чіткої фрази “У разі неможливості рухатися по велодоріжці велосипедист може їхати по проїзній частині” у Правилах дорожнього руху немає, що змушує велосипедистів хвилюватися з приводу того, як вони мають проїжджати ділянки, де велодоріжка номінально існує, але фактично відсутня. У таких випадках велосипедистів хвилює правова сторона цього питання – чи не порушують вони ПДР, якщо рухаються у цьому випадку по дорогах.

Тепер, маючи роз’яснення Центру безпеки дорожнього руху, можна твердити: ні, не порушують.

інші цікаві матеріали

У 2019 році U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») запустила першу в Україні програму сертифікації бізнесу Bike Friendly Company. Першими учасниками сертифікаційної програми Bike friendly Company

У вихідний день на вулицях Києва стало на 15% більше велосипедистів за рік. Такі результати підрахунку велосипедистів навесні 2019 року, який провела U-Cycle (ГО «Асоціація

23 червня U-Cycle (громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва») організувала корпоративну велошколу для працівників «Дарниці». Велошколу з безпеки руху відвідали працівники офісу, виробництва та лабораторії фармацевтичної