21 червня 2012, Київ. – Велосипедисти виступають проти будівництва велодоріжки на Трухановому острові. Велодоріжка у цій рекреаційній зоні – не тільки зайве витрачання бюджетних коштів, а й перешкода для велосипедистів, оскільки саме у цьому місці велодоріжка змушуватиме їх порушувати Правила дорожнього руху, і автоматично робити винними у випадку дорожньо-транспортних пригод.

Труханів острів – пішохідна зона, про що свідчать дорожні знаки на в’їздах на острів. Відповідно, машини тут мають право рухатися не швидше 20 км/год. Це безпечна швидкість для спільного руху всіх учасників дорожнього руху: і для пішоходів, і для велосипедистів. Тому спільний рух у рекреаційних зонах – раціональне рішення і для користувачів дороги, і для міського бюджету.
Окрім того, що на таких ділянках велодоріжки взагалі не потрібні, вона ще й змусить велосипедистів порушувати Правила дорожнього руху, адже вони не уміщатимуться на ній, будуть змушені їхати дорогою та, відповідно, порушувати ПДР.
„На Трухановому традиційно їздить дуже багато велосипедистів, і однієї велодоріжки навіть шириною 4 метри для них буде недостатньо. По-друге, по велодоріжці будуть рухатися пішоходи, адже на острові немає пішохідного тротуару, тож, згідно з ПДР, пішоходи муситимуть іти по велодоріжці. В обох випадках велосипедисти будуть виїжджати на дорогу – і відповідно, порушувати ПДР. Якщо при цьому станеться аварія, то велосипедиста автоматично визнають винним: адже він не їхав по велодоріжці. Навіть якщо нею неможливо було проїхати”, – пояснила координаторка Асоціації велосипедистів Києва Ірина Бондаренко.
У Європі на таких ділянках, як Труханів острів, усі учасники руху пересуваються разом. Це – досвід кількох десятиліть проектування велоінфраструктури. Такі велосипедно-пішохідні зони – одні з найприємніших місць для прогулянок та велопоїздок.
„Будівництво велодоріжки в умовах, де вона не потрібна і навіть шкідлива – це нераціональне використання коштів міського бюджету і криміналізація велосипедистів”, – прокоментувала Бондаренко.
Велосипедисти вимагають від проектантів дослухатися до їхніх вимог і зробити веломаршрут зручним, безпечним і комфортним: встановити ліхтарі уздовж маршруту та забезпечити реальне обмеження швидкості автомобілів до встановленого ліміту 20 км/год. Асфальт на маршруті уже був відремонтований перед приїздом шведів.
Нагадаємо, проектування п’яти веломаршрутів у Києві провадить фірма „Білтек”, яка виграла тендер улітку 2011. Замовником проектних робіт по веломаршрутах є КП „Київдорсервіс”. Проектні роботи розпочаті у травні 2012.
Контакти:
Ірина Бондаренко,
координаторка Асоціації велосипедистів Києва
097 699 10 38
isbondarenko (at) www.avk.org.ua
Новини з цієї теми у ЗМІ: