Раміш Мур з міста Пуне, Індія, працює клерком та їздить усюди на велосипеді, тому що іншого виду транспорту він собі дозволити не може. Велосипедом пересувається уже 15 років, проте минулого тижня він травмувався на велодоріжці, коли його збив мотоцикл. Випадок з Муром сигналізує про тривожний дисбаланс в Індії: 55% населення досі ходить пішки і їздить на велосипедах, тоді як дороги проектуються для решти 45% населення, яке користується автомобілями.

Додаймо трохи контексту у нашу дискусію. Минулого року на Міжнародному транспортному форумі оприлюднили такі тривожні цифри: у 2000 році населення планети налічувало 6 мільярдів, у 2050 році воно зросте до 9 мільярдів. До 2050 року, разом з ростом доходів це призведе до суттєвого розширення світового пересування населення. Якщо інфрастуктура і ціни на енергію сприятимуть, то світовий пасажиропотік (сума подоланих пасажиро-кілометрів), порівняно з 2000 роком, збільшиться у 3-4 рази.

І це зростання відбудеться не в Європі: прогнозується, що до 2050 року пасажиро-кілометри зростуть до 90% саме у країнах, що розвиваються.

Страшно подумати, як з ростом пересування населення уряди “модернізують” шосе і дороги. У Європейській федерації велосипедистів переконані: це рецепт катастрофи. Якби у мільярдного населення Індії було таке ж співвідношення кількості автомобілів, як на Заході, то на її дорогах їздили би 660 мільйонів авто.

Результатом був би хаос. Затори, низький рівень здоров’я, забруднення повітря та менш привабливі міста. Говорячи економічними термінами, це жахливо. Затори в ЄС обходяться у 200 мільярдів євро щорічно (приблизно 2% ВВП). В Індії ця цифра була б вищою, а з високим рівнем нерівноправності у країні це би завдало ще більше труднощів тим, хто вже живе на межі бідності.

Певно, ми видаємось дещо лицемірними на Заході, коли кажемо країнам, що розвиваються: “Ні, ви не можете їздити на авто – це неприпустимо”.

Втім, послання, яке ми хочемо передати – це те, щоб країни, які розвиваються, вчилися на наших помилках і планували міста для людей. Наша орієнтація на автомобільний транспорт погіршила придатність міст до проживання через те, що територія для людей використовувалась в ім’я прогресу.

Індіє, ти на перехресті. Ми вже зрозуміли, наскільки складно повернути назад десятиліття планування, орієнтованого на автотранспорт. Не повтори наших помилок.

Джерело статті “Оглядач Європейської велосипедної федерації. Індія: мільярд авто чи мільярд велосипедів?”

Автор: Джуліан Ферґюсон, фахівець із зв’язків з громадськістю Європейської федерації велосипедистів

Переклад статті: Юрій Курант

Коментар до фотографії: “Дорожній рух у Хайдарабаді: Пішоходів та велосипедистів регулярно ігнорують у містах Індії, зокрема у місті Пуне 40% основних доріг не мають пішохідних доріжок”.

інші цікаві матеріали

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва.   АВК продовжує серію публікацій про

Сьогодні, 17 жовтня, на церемонії нагородження конкурсу “Велопрацедавець року 2017”, який проводить серед київських роботодавців Асоціація велосипедистів Києва, стало відомо компанію-переможця. Велопрацедавцем 2017 стала юридична

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та