В Дарницькому районі Києва з’явився перший в столиці велосипедний світлофор. Його розміщено на новозбудованій частині проспекту Григоренка, на перехресті з вулицею Здолбунівською — саме на цій вулиці у 2010 році було відкрито першу в Києві велосипедну доріжку.

Два світлофорні прилади — по одному з кожного боку проспекту Григоренка — виглядають як звичайні трисекційні автомобільні світлофори і працюють паралельно з ними. Про їхнє велосипедне призначення свідчить біла табличка “Велосипед” та розташування світлофорів в стороні від проїзжджої частини, на одній опорі з пішоходними світлофорами.

Новий “велосипедний” світлофор. Київ (Фото: Віктор Загреба)

Застосуванням таблички під звичайним світлофором “Київдорсервіс” дотепно і в межах закону обійшов відсутність в українських правилах дорожнього руху (ПДР) і державних стандартах такого звичного для Європи явища, як велосипедний світлофор.  Велосипедні світлофори зазвичай мають тільки зелену і червону секції і силует велосипеда. За пропозиції Асоціації велосипедистів Києва, велосипедний світлофор був внесений в проект нової редакції ПДР, яка, втім, досі не набула чинності і доля якої невідома.  Нагадаємо, що 26 вересня 2011 року Кабінет Міністрів України Постановою №1029 внес зміни до ПДР, проте на сьогодні офіційну опубліковану версію нової редакції ПДР Інфоцентру велотранспорту знайти не вдалося.

Так “велосипедний” світлофор виглядає з боку пішохідного переходу. Київ (Фото: Віктор Загреба)

Незважаючи на новий світлофор, перехрестя вулиці Здолбунівської і проспекту Григоренка все ще не є належно облаштованим до потреб велосипедистів. “Велодоріжка тут фактично закінчується перед перехрестям і починається вже після нього. Не зроблено заниження бордюрного каменю на траекторії велодоріжки, відсутня розмітка на останніх 5 метрах до перехрестя і на самій проїзній частині, тобто водії по суті не очікують побачити тут велосипедистів, що є передумовою до конфліктів і зіткнень”, – прокоментувала ситуацію для Українського інформаційного центру велотранспорту Ірина Ставчук, голова Асоціації велосипедистів Києва.

Варто відзначити, що нова ділянка проспекту Григоренка довжиною близько 400 м, що була відкрита у грудні 2011 року і розташована посеред густонаселеного житлового масиву Позняки, виявилася небезпечною і незручною для пішоходів. Зокрема, ширину проїжджої частини тут з незрозумілих причин розширено з двох до трьох смуг (одна з них наразі використовується тільки в південному напрямку, але в майбутньому всі три смуги мають йти в напрямку Дарницького мосту).

Небезпечний пішохідний перехід через швидкісну дорогу. Київ (Фото: Віктор Загреба)

Це вже зараз підняло швидкість автомобільного потоку на цій ділянці до 60-80 км/год. Така швидкість автомобілів робить перехід вулиці численними пішоходами на нерегульованих перехрестях дуже небезпечним — і, ймовірно, в найближчий рік тут станеться не один трагічний випадок наїзду на пішоходів. Відзначимо, що в Європейському Союзі рекомендована максимальна швидкість в забудованій зоні (де наявні нерегульовані пішоходні переходи) складає 30 км/год, а взагалі максимально припустима швидкість в межах міста — 50 км/год.

Окрім незрозумілого розширення проїжджої частини лише на цій ділянці (по всій попередній довжині проспект Григоренка має дві смуги і навряд чи буде розширений), дорожники повністю забули тут про інтереси мешканців району, не зробвиши таку просту і базову зручність, як заниження бордюрних каменів — вони відстуні як на бічних з’їздах, так і на переходах.

А на деяких переходах столичні дорогобуди взагалі забули нанести стандартну розмітку “зебра”. Тобто, знову виявилися проігнорованими інтереси найбільш вразливих мешканців міста — літніх людей, дітей, батьків з дитячими візками, інвалідів-візочників і велосипедистів.

Пішохідний перехід без “зебри”. Київ (Фото: Віктор Загреба)

Джерело: Український інформаційний центр велотранспорту

 

 

інші цікаві матеріали

За даними громадської організації “Мотохелп”, ДТП з велосипедистами в 2017 році було менше, ніж в 2016, на 17%.   Однак це не скасовує трагічну цифру

Друзі, вітаємо з новорічними святами! Дякуємо, що робите разом з нами Київ велосипедним. Пам’ятайте, що де пагорби, там і схили. Якщо вам важко їхати вгору,

Велоініціативи Києва зустрілися з керівниками Київської адміністрації і домовились про термінові кроки, щоб “розморозити” розвиток велоінфраструктури в місті. “Велоініціативи побачили готовність Віталія Кличка та команди