В Дарницькому районі Києва з’явився перший в столиці велосипедний світлофор. Його розміщено на новозбудованій частині проспекту Григоренка, на перехресті з вулицею Здолбунівською — саме на цій вулиці у 2010 році було відкрито першу в Києві велосипедну доріжку.

Два світлофорні прилади — по одному з кожного боку проспекту Григоренка — виглядають як звичайні трисекційні автомобільні світлофори і працюють паралельно з ними. Про їхнє велосипедне призначення свідчить біла табличка “Велосипед” та розташування світлофорів в стороні від проїзжджої частини, на одній опорі з пішоходними світлофорами.

Новий “велосипедний” світлофор. Київ (Фото: Віктор Загреба)

Застосуванням таблички під звичайним світлофором “Київдорсервіс” дотепно і в межах закону обійшов відсутність в українських правилах дорожнього руху (ПДР) і державних стандартах такого звичного для Європи явища, як велосипедний світлофор.  Велосипедні світлофори зазвичай мають тільки зелену і червону секції і силует велосипеда. За пропозиції Асоціації велосипедистів Києва, велосипедний світлофор був внесений в проект нової редакції ПДР, яка, втім, досі не набула чинності і доля якої невідома.  Нагадаємо, що 26 вересня 2011 року Кабінет Міністрів України Постановою №1029 внес зміни до ПДР, проте на сьогодні офіційну опубліковану версію нової редакції ПДР Інфоцентру велотранспорту знайти не вдалося.

Так “велосипедний” світлофор виглядає з боку пішохідного переходу. Київ (Фото: Віктор Загреба)

Незважаючи на новий світлофор, перехрестя вулиці Здолбунівської і проспекту Григоренка все ще не є належно облаштованим до потреб велосипедистів. “Велодоріжка тут фактично закінчується перед перехрестям і починається вже після нього. Не зроблено заниження бордюрного каменю на траекторії велодоріжки, відсутня розмітка на останніх 5 метрах до перехрестя і на самій проїзній частині, тобто водії по суті не очікують побачити тут велосипедистів, що є передумовою до конфліктів і зіткнень”, – прокоментувала ситуацію для Українського інформаційного центру велотранспорту Ірина Ставчук, голова Асоціації велосипедистів Києва.

Варто відзначити, що нова ділянка проспекту Григоренка довжиною близько 400 м, що була відкрита у грудні 2011 року і розташована посеред густонаселеного житлового масиву Позняки, виявилася небезпечною і незручною для пішоходів. Зокрема, ширину проїжджої частини тут з незрозумілих причин розширено з двох до трьох смуг (одна з них наразі використовується тільки в південному напрямку, але в майбутньому всі три смуги мають йти в напрямку Дарницького мосту).

Небезпечний пішохідний перехід через швидкісну дорогу. Київ (Фото: Віктор Загреба)

Це вже зараз підняло швидкість автомобільного потоку на цій ділянці до 60-80 км/год. Така швидкість автомобілів робить перехід вулиці численними пішоходами на нерегульованих перехрестях дуже небезпечним — і, ймовірно, в найближчий рік тут станеться не один трагічний випадок наїзду на пішоходів. Відзначимо, що в Європейському Союзі рекомендована максимальна швидкість в забудованій зоні (де наявні нерегульовані пішоходні переходи) складає 30 км/год, а взагалі максимально припустима швидкість в межах міста — 50 км/год.

Окрім незрозумілого розширення проїжджої частини лише на цій ділянці (по всій попередній довжині проспект Григоренка має дві смуги і навряд чи буде розширений), дорожники повністю забули тут про інтереси мешканців району, не зробвиши таку просту і базову зручність, як заниження бордюрних каменів — вони відстуні як на бічних з’їздах, так і на переходах.

А на деяких переходах столичні дорогобуди взагалі забули нанести стандартну розмітку “зебра”. Тобто, знову виявилися проігнорованими інтереси найбільш вразливих мешканців міста — літніх людей, дітей, батьків з дитячими візками, інвалідів-візочників і велосипедистів.

Пішохідний перехід без “зебри”. Київ (Фото: Віктор Загреба)

Джерело: Український інформаційний центр велотранспорту

 

 

інші цікаві матеріали

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва.   АВК продовжує серію публікацій про

Сьогодні, 17 жовтня, на церемонії нагородження конкурсу “Велопрацедавець року 2017”, який проводить серед київських роботодавців Асоціація велосипедистів Києва, стало відомо компанію-переможця. Велопрацедавцем 2017 стала юридична

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та