Сьогодні в Європі обмежили швидкість автомобілів у житлових районах до 30 км/год. Європейський парламент прийняв резолюцію, в якій він “наполегливо рекомендує відповідальним органам влади ввести обмеження швидкості до 30 км/год у всіх житлових районах, та у міських районах на дорогах з однією смугою, які не мають окремих велосипедних доріжок”. Ця резолюція є частиною групи заходів, що спрямовані на скорочення вдвічі кількості жертв дорожньо-транспортних пригод до 2020 року (наразі кількість жертв ДТП у ЄС складає 31 000 осіб на рік).

Photo: A 30 km/h zone in Scandanavia.

“Батьки не хочуть хвилюватися, коли їхні діти гуляють пішки або їдуть на велосипеді, – зазначає координатор Європейської федерації велосипедистів Фабіан Кастер. – Збільшення руху автомашин у минулому столітті фактично знищило пішу ходу та їзду на велосипеді. Кількість дітей, які ходять до школи пішки або їдуть на велосипеді, знизилося з 82% до 14% протягом останніх 30 років”.

Кастер додає: крок з нового обмеження швидкості з боку ЄС – задля особистої свободи.

“Мова йде про створення міст для життя, а не для автомобілів. Це необхідно для поверенння вулиць та кварталів людям та велосипедистам”.

За даними Голландського дослідницького інституту SWOV, кількість потерпілих при ДТП має знизитися на 25% після зменшення швидкісного ліміту від 50 до 30 км/год. А результати загальноєвропейського опитування щодо 30-кілометрового швидкісного ліміту, проведеного у 2010 році, показали підтримку 78% водіїв Євросоюзу, зважаючи на те, що перевищення швидкості спричиняє серйозні проблеми безпеки. Минулого року Інститут автомобілістів (The Institute of Advances Motorists, Великобританія) опублікував результати опитування, згідно з якими дві третини його членів підтримали обмеження швидкості на рівні 20 миль/г (32,19 км/г).

Що ж стосується дотримання цих обмежень швидкості, Європарламент також доручив Єврокомісії розробити проект пропозиції та графік обладнання транспортних засобів “розумним швидкісним помічником” (Іntelligent speed assistance – ISA), який вимагатиме від водіїв дотримання обмежень швидкості.

Швидкість транспортного засобу

Шанси на виживання (%)

 

 

30 км/г

95

50 км/г

45

65 км/г

5

Джерело: ЕТSC, Voice Fact Sheet, 2005

Нагадаємо, обмеження швидкості автотранспорту у містах (traffic calming) є одним із засобів боротьби з аварійністю, та методом раціонального розвитку транспорту – sustainable mobility. Окрім цього, міста, де швидкість руху обмежена 30 км/год, є більш екологічно чистими та комфортними для життя людей.

Європейська федерація велосипедистів представляє інтереси користувачів велосипедів, має штаб-квартиру у Брюсселі та об’єднує понад 60 членських організацій із 40 країн. Асоціація велосипедистів Києва є членом Європейської федерації велосипедистів.

Джерело новини: сайт Європейської федерації велосипедистів

Завантажити текст у форматі .doc

інші цікаві матеріали

Перед входом до Київської міської державної адміністрації відбувся лежачий протест київської велоспільноти через смерть киянина Діаса Мужева, якого збила машина на велопереїзді. Організаторами лежачого протесту

Протягом 2018 року Асоціація велосипедистів Києва реалізувала пілотний проект разом з об’єднаними територіальними громадами України за підтримки Програми U-LEAD з Європою. Загальною метою проекту «Зелене світло

Асоціація велосипедистів Києва оголошує збір комерційних пропозицій на проведення трьох одноденних воркшопів з виробництва відеоконтенту задля промоції членства та волонтерства в організаціях громадянського суспільства. Громадська