Сьогодні в Європі обмежили швидкість автомобілів у житлових районах до 30 км/год. Європейський парламент прийняв резолюцію, в якій він “наполегливо рекомендує відповідальним органам влади ввести обмеження швидкості до 30 км/год у всіх житлових районах, та у міських районах на дорогах з однією смугою, які не мають окремих велосипедних доріжок”. Ця резолюція є частиною групи заходів, що спрямовані на скорочення вдвічі кількості жертв дорожньо-транспортних пригод до 2020 року (наразі кількість жертв ДТП у ЄС складає 31 000 осіб на рік).

Photo: A 30 km/h zone in Scandanavia.

“Батьки не хочуть хвилюватися, коли їхні діти гуляють пішки або їдуть на велосипеді, – зазначає координатор Європейської федерації велосипедистів Фабіан Кастер. – Збільшення руху автомашин у минулому столітті фактично знищило пішу ходу та їзду на велосипеді. Кількість дітей, які ходять до школи пішки або їдуть на велосипеді, знизилося з 82% до 14% протягом останніх 30 років”.

Кастер додає: крок з нового обмеження швидкості з боку ЄС – задля особистої свободи.

“Мова йде про створення міст для життя, а не для автомобілів. Це необхідно для поверенння вулиць та кварталів людям та велосипедистам”.

За даними Голландського дослідницького інституту SWOV, кількість потерпілих при ДТП має знизитися на 25% після зменшення швидкісного ліміту від 50 до 30 км/год. А результати загальноєвропейського опитування щодо 30-кілометрового швидкісного ліміту, проведеного у 2010 році, показали підтримку 78% водіїв Євросоюзу, зважаючи на те, що перевищення швидкості спричиняє серйозні проблеми безпеки. Минулого року Інститут автомобілістів (The Institute of Advances Motorists, Великобританія) опублікував результати опитування, згідно з якими дві третини його членів підтримали обмеження швидкості на рівні 20 миль/г (32,19 км/г).

Що ж стосується дотримання цих обмежень швидкості, Європарламент також доручив Єврокомісії розробити проект пропозиції та графік обладнання транспортних засобів “розумним швидкісним помічником” (Іntelligent speed assistance – ISA), який вимагатиме від водіїв дотримання обмежень швидкості.

Швидкість транспортного засобу

Шанси на виживання (%)

 

 

30 км/г

95

50 км/г

45

65 км/г

5

Джерело: ЕТSC, Voice Fact Sheet, 2005

Нагадаємо, обмеження швидкості автотранспорту у містах (traffic calming) є одним із засобів боротьби з аварійністю, та методом раціонального розвитку транспорту – sustainable mobility. Окрім цього, міста, де швидкість руху обмежена 30 км/год, є більш екологічно чистими та комфортними для життя людей.

Європейська федерація велосипедистів представляє інтереси користувачів велосипедів, має штаб-квартиру у Брюсселі та об’єднує понад 60 членських організацій із 40 країн. Асоціація велосипедистів Києва є членом Європейської федерації велосипедистів.

Джерело новини: сайт Європейської федерації велосипедистів

Завантажити текст у форматі .doc

інші цікаві матеріали

Кабінет міністрів України ухвалив постанову про зменшення максимальної дозволеної швидкості руху в населених пунктах з 60 км/год до 50 км/год. Постанова №883 «Про внесення змін до

Департамент транспортної інфраструктури КМДА зробив бюджетний запит на 2018 рік на велоінфраструктуру в сумі 50 млн грн. Відповідно до Стратегії розвитку Києва 2025 ДТІ визначив

16-19 листопада відбулася школа-воркшоп для студентів транспортних та урбаністичних спеціальностей. Учасники школи розробили проекти з трансформації однієї з центральних площ міста та презентували їх перед