Київська мерія розробила проект „Стратегії розвитку Києва до 2025 року”, у якому, серед іншого, пропонується розвивати транспортну інфраструктуру у Києві, орієнтовану на автомобілі.

На думку членів Асоціації велосипедистів Києва та іноземних експертів в сфері транспортної політики, такий принцип розвитку міста є застарілим радянським підходом, і він уже зараз призводить до ще більших заторів в центрі міста та на мостах, погіршує екологічний стан та негативно впливає на здоров’я мешканців.

Саме зараз мерія проводить збір думок киян щодо майбутнього розвитку Києва. Кожен може додати свої рекомендації, і ми наполегливо просимо вас це зробити! Прочитайте проект Стратегії на сайті київської мерії та надавайте свої пропозиції.

1. Пропонуємо додати новий невеликий абзац після абзацу «Покращення зручності для пасажирів» у частині «Транспорт і транспортна інфраструктура» на сторінці 21 у такій редакції:

Покращення умов для пішоходів та велосипедистів

За світовою практикою, понад 50% всіх поїздок по місту здійснюються на відстань до 5 кілометрів, що є оптимальним для пішої ходи та велосипедного транспорту*. Створення належних умов для безпечного і комфортного пересування пішоходів та велосипедистів здатне підвищити частку безмоторних пересувань до 5-10%, зменшивши навантаження на дороги і громадський транспорт, поліпшуючи якість повітря, громадського простору та здоров’я. Фактор безпеки для пішоходів і велосипедистів має бути пріоритетом при плануванні і будівництві автомобільної інфраструктури, а громадський транспорт має бути інтегрований з системою велотранспорту та легко доступний для всіх категорій користувачів, у т.ч. інвалідів та людей літнього віку.

2. Пропонуємо змінити ключові індикатори розвитку у частині «Транспорт і транспортна інфраструктура» на сторінці 21:

– Кількість людей, які загинули у дорожньо-транспортних пригодах у місті (мета у 2025: нуль)

– Відсоток довжини маршрутів автобусів та трамваїв, що мають пріоритет на дорозі – виділену смугу для громадського транспорту (мета у 2025: більше 80% довжини маршрутів), та пріоритет для громадського транспорту на всіх перехрестях

– Середня швидкість громадського транспорту (мета у 2025: 28 км/год)

– Швидкісний режим руху в місті 30/50 (30 км/год у житлових зонах, 50 км/год ліміт швидкості), а не 40/60 (мета у 2015: наявність режиму 30/50)

– Система єдиного квитка на громадський транспорт (мета у 2015: наявність)

– Частка подорожей велосипедом у загальній кількості подорожей містом, згідно з рекомендаціями Європейської федерації велосипедистів (мета у 2025: 15%)

3. Пропонуємо змінити абзац «Велодоріжки як частина…» у частині «Здоровий киянин. Ініцатива 6: просування здорового способу життя» на сторінці 13 на такий:

Велосипед для всіх. Створення рекреаційних маршрутів вздовж річки Дніпро та у лісопаркових зонах міста, інтеграція їх з системою міської велосипедної інфраструктури, громадського транспорту та пунктами прокату велосипедів. Також доцільним є створення байк- і скейт-парків для молоді.

4. У Додатку 1 у частині проектів «Здоровий громадянин» замінити «Будівництво велосипедних доріжок» на

„Виконання проекту “Старт”. Початок виконання: 2012. Кінець виконання: 2015. Відповідальний: КМДА, приватні інвестори. Очікуваний результат: Доступна інфраструктура здорового способу життя. Орієнтовна вартість: н.д.

Текст Стратегії для обговорення

інші цікаві матеріали

Стало відомо програму міжнародної конференції Велофорум 2017, який відбудеться в Миколаєві 6-8 жовтня 2017 року. Темою Велофоруму 2017 є “Велосипед – каталізатор змін у містах”.

У п’ятницю, 22 вересня, жителі Києва взяли участь у флешмобі “Велосипедом на роботу” в День без авто, який відзначають по всьому світу. Асоціація велосипедистів Києва

Київ долучається до Європейського тижня мобільності – свята раціонального розвитку транспорту. У 2017 році Асоціація велосипедистів Києва підготувала насичену програму подій у столиці протягом усього