Київська мерія розробила проект „Стратегії розвитку Києва до 2025 року”, у якому, серед іншого, пропонується розвивати транспортну інфраструктуру у Києві, орієнтовану на автомобілі.

На думку членів Асоціації велосипедистів Києва та іноземних експертів в сфері транспортної політики, такий принцип розвитку міста є застарілим радянським підходом, і він уже зараз призводить до ще більших заторів в центрі міста та на мостах, погіршує екологічний стан та негативно впливає на здоров’я мешканців.

Саме зараз мерія проводить збір думок киян щодо майбутнього розвитку Києва. Кожен може додати свої рекомендації, і ми наполегливо просимо вас це зробити! Прочитайте проект Стратегії на сайті київської мерії та надавайте свої пропозиції.

1. Пропонуємо додати новий невеликий абзац після абзацу «Покращення зручності для пасажирів» у частині «Транспорт і транспортна інфраструктура» на сторінці 21 у такій редакції:

Покращення умов для пішоходів та велосипедистів

За світовою практикою, понад 50% всіх поїздок по місту здійснюються на відстань до 5 кілометрів, що є оптимальним для пішої ходи та велосипедного транспорту*. Створення належних умов для безпечного і комфортного пересування пішоходів та велосипедистів здатне підвищити частку безмоторних пересувань до 5-10%, зменшивши навантаження на дороги і громадський транспорт, поліпшуючи якість повітря, громадського простору та здоров’я. Фактор безпеки для пішоходів і велосипедистів має бути пріоритетом при плануванні і будівництві автомобільної інфраструктури, а громадський транспорт має бути інтегрований з системою велотранспорту та легко доступний для всіх категорій користувачів, у т.ч. інвалідів та людей літнього віку.

2. Пропонуємо змінити ключові індикатори розвитку у частині «Транспорт і транспортна інфраструктура» на сторінці 21:

– Кількість людей, які загинули у дорожньо-транспортних пригодах у місті (мета у 2025: нуль)

– Відсоток довжини маршрутів автобусів та трамваїв, що мають пріоритет на дорозі – виділену смугу для громадського транспорту (мета у 2025: більше 80% довжини маршрутів), та пріоритет для громадського транспорту на всіх перехрестях

– Середня швидкість громадського транспорту (мета у 2025: 28 км/год)

– Швидкісний режим руху в місті 30/50 (30 км/год у житлових зонах, 50 км/год ліміт швидкості), а не 40/60 (мета у 2015: наявність режиму 30/50)

– Система єдиного квитка на громадський транспорт (мета у 2015: наявність)

– Частка подорожей велосипедом у загальній кількості подорожей містом, згідно з рекомендаціями Європейської федерації велосипедистів (мета у 2025: 15%)

3. Пропонуємо змінити абзац «Велодоріжки як частина…» у частині «Здоровий киянин. Ініцатива 6: просування здорового способу життя» на сторінці 13 на такий:

Велосипед для всіх. Створення рекреаційних маршрутів вздовж річки Дніпро та у лісопаркових зонах міста, інтеграція їх з системою міської велосипедної інфраструктури, громадського транспорту та пунктами прокату велосипедів. Також доцільним є створення байк- і скейт-парків для молоді.

4. У Додатку 1 у частині проектів «Здоровий громадянин» замінити «Будівництво велосипедних доріжок» на

„Виконання проекту “Старт”. Початок виконання: 2012. Кінець виконання: 2015. Відповідальний: КМДА, приватні інвестори. Очікуваний результат: Доступна інфраструктура здорового способу життя. Орієнтовна вартість: н.д.

Текст Стратегії для обговорення

інші цікаві матеріали

Перед входом до Київської міської державної адміністрації відбувся лежачий протест київської велоспільноти через смерть киянина Діаса Мужева, якого збила машина на велопереїзді. Організаторами лежачого протесту

Протягом 2018 року Асоціація велосипедистів Києва реалізувала пілотний проект разом з об’єднаними територіальними громадами України за підтримки Програми U-LEAD з Європою. Загальною метою проекту «Зелене світло

Асоціація велосипедистів Києва оголошує збір комерційних пропозицій на проведення трьох одноденних воркшопів з виробництва відеоконтенту задля промоції членства та волонтерства в організаціях громадянського суспільства. Громадська