Зараз планується реконструкція проспекту Перемоги, яка передбачає облаштування вздовж неї велосипедної доріжки. Представники Асоціації велосипедистів Києва ознайомилися з цим проектом, проаналізували його слабкі місця і представили своє рішення. У Київську міську державну адміністрацію, в Головне управління транспорту та зв’язку, УДАІ, КП «Київавтодор», «Київдормістпроект» направлені «Пропозиції щодо організації дорожнього руху по проспекту Перемоги».

Найбільше занепокоєння викликає проект велосипедної доріжки, запропонований інженерами. Зокрема:

Велодоріжку планується облаштувати шириною 2,2 м для руху в обох напрямках. Від вул. Чорновола вона має йти по північній стороні проспекту, а на ділянці між м. «Берестейська» та м. «Нивки» велосипедистам пропонується перетнути проспект і далі прямувати по південній стороні. Велосипедна доріжка прокладена по тротуарній частині, інколи відділена від пішохідної частини розміткою, чого недостатньо для надійного убезпечення руху в умовах наявності великої кількості пішоходів та їхнього невпорядкованого руху, як воно фактично є на просп. Перемоги. Розмітка, наприклад, не сприймається на дотик паличкою сліпого пішохода.

Велосипедна доріжка для руху в обидва боки вимагає, щоб водій, який її перетинає, спочатку напевне розминався з велосипедистами, що рухаються з обох боків, а потім зосереджував свою увагу на влитті в потік на проспекті, або навпаки, спочатку завершував поворот на другорядну вулицю, а потім мав можливість оглянути доріжку в обидва боки. Для цього в західній практиці в таких місцях прийнято влаштовувати засоби примусового зниження швидкості автомобілів і віддаляти велодоріжку від проїзної частини, створюючи, фактично, окреме перехрестя. При цьому необхідно оминути виходи з підземних переходів, зупинки громадського транспорту, забезпечити належні трикутники видимості, впорядкувати перетин велодоріжки пішоходами тощо. Все це перетворюється на певну проблему, яка в існуючому проекті на ряді перехресть вирішена незадовільно, а на деяких ділянках – не зроблено навіть спроби її вирішити.

В місцях, де проектувальники не знайшли прийнятного рішення як прокласти велосипедну доріжку, доріжка переривається, а велосипедистам, вочевидь, пропонується спішитися і вести велосипеди в руках. Таких ділянок вздовж проспекту налічується 8 загальною довжиною 1900 м, або майже п’ята частина загальної протяжності об’єкту реконструкції. Шляхова швидкість велосипедиста на дорозі – 20-30 км/год, швидкість людини, що штовхає велосипед – лише 2-3 км/год. Таким чином, з реалізацією цього проекту велосипедист витрачатиме на подолання проспекту Перемоги втричі більше часу, ніж витрачає зараз, рухаючись в загальному транспортному потоці. Крім того, велодоріжка переривається як раз на найбільш ризикованих для проїзду ділянках. Там, де найбільш необхідна організація руху, велосипедистам пропонується знаходити рішення самостійно. В особливо складному становищі опиняться ті велосипедисти, які їдуть проти загального напрямку руху на цій ділянці проспекту.

Втім, це не єдине можливе рішення, тому Асоціація надала альтернативні пропозиції – а саме, виділити місце під велосипедну доріжку та парковочну смугу за рахунок непроїзної зараз крайної правої смуги (зараз вона повністю заставлена припаркованими машинами та зупинками громадського транспорту).

Ключовий момент, на якому ґрунтуються наші пропозиції – це передбачена існуючим проектом заборона зупинки та стоянки транспортних засобів вздовж усього проспекту Перемоги від вул. Чорновола до виїзду за місто. В такий спосіб, не розширюючи фактично проїзну частину, проектувальники сподіваються збільшити її пропускну здатність. Ми показуємо, що ця ідея, по-перше, суперечить громадським інтересам, бо автівку ставити десь-таки треба, якщо вже приїхав на ній, по-друге вона нездійсненна, бо дієвих засобів боротьби з незаконною парковкою в розпорядженні міської влади немає. І, нарешті, по-третє, навіть якщо вдастся якимось дивом розігнати усі припарковані автівки, користі від того буде трохи, бо зупинки громадського транспорту та конструктивні звуження проспекту однаково не дадуть безперешкодно рухатися по правій смузі.

Ми пропонуємо визнати стан речей, який фактично є і замість правих смуг проспекту облаштувати парковочні місця, а, оскільки для стоянки легковика треба менше місця, ніж ширина смуги руху, на залишку пропонуємо побудувати велодоріжки. Також в документі містяться міркування стосовно облаштування зупинок громадського транспорту, перехресть та розв’язок.

Читати «Пропозиції щодо організації дорожнього руху по проспекту Перемоги» повністю.

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за червень 2017 року Червень був доволі свіжим місяцем, часом навіть не

Опубліковано стратегічно важливий для Києва документ – проект велоконцепції, яка розроблялась за підтримки Асоціації велосипедистів Києва. «Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури в місті Києві» оприлюднила Київська міська

Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Цього разу герой нашої розповіді – Данія.