Учасники “Велофоруму” попросили уряд “взяти під крило” розвиток велосипедного транспорту, а мерів міст — призначити велосипедних координаторів

4-5 червня 2011 року у Києві відбулася третя міжнародна конференція “Велофорум”, що зібрала понад 70 учасників – експертів, велосипедних активістів та представників міст. За її підсумками було прийнято рішення звернутися до президента України з проханням покласти на одне з міністерств функцію координації і розвитку велосипедного транспорту, а також негайно створити робочу групу щодо перегляду і оновлення державних стандартів у сфері будівництва доріг і планування міського простору, які учасники конференції визнали як застарілі та такі, що не відповідають вимогам часу і реальним потребам міст.

Протягом двох днів роботи учасники конференції детально розглянули досвід створення велоінфраструктури “з нуля” в таких містах як Прага, Гданськ і Львів, вивчили принципи економічного аналізу велосипедної інфраструктури, ознайомилися з інформаційними ресурсами, доступними на цю тематику, а також з європейськими стандартами і практиками сталого розвитку транспортних систем (громадського транспорту, велосипедного і пішоходного руху).

Також учасники зібрання приділили значну увагу проблемі застарілих українських державних стандартів і будівельних норм, які гальмують розвиток велосипедної інфраструктури, питанням співпраці велосипедних активістів з органами влади і представниками бізнесу, а також особливостям і прикладам планування велотранспорту в Україні.

У підсумковій резолюції конференції містяться: звернення до президента з проханням покласти на одне з міністерств фунцію координації і розвитку велосипедного транспорту, а також створити робочу групу щодо перегляду і оновлення державних стандартів у сфері будівництва доріг і планування міського простору; звернення до керівників обласних центрів з пропозицією запровадити посади радників/координаторів з велосипедного транспорту, як це вже зроблено в місті Львові; підтримка ідеї створення Всеукраїнського ресурсного центру щодо велотранспорту – координація цього проекту покладена на Асоціацію велосипедистів Києва, яка його й запропонувала.

Серед гостей конференції, що виступили з презентаціями, варто відзначити Бернарда Енсінка, генерального секретаря Європейської федерації велосипедистів (ECF); Франса ван Схоота, члена ради Спілки велосипедистів Нідерландів і віце-президента ECF; Арміна Вагнера, експерта і керівника проектів Німецького товариства міжнародної співпраці (GIZ); Пьотра Куропатвінського, доктора Гданського університету, члена ради Поморського товариства “Спільна Європа” (Польща); Томаша Цаха, лідера громадського руху “Auto*Mat>”, консультанта зі сталого транспорту (Чехія); Володимира Гаразда, міського голову міста Долина; Олега Шміда, радника міського голови Львова щодо розвитку велотранспорту. Також у конференції взяли участь лідери і активісти громадських організацій з таких міст як Київ, Харків, Черкаси, Чернівці, Львів, Феодосію, Українку і Мінськ (Білорусь) та представники та міських виконкомів з Полтави, Тернополя, Одеси, Ялти, Львова, Євпаторії та Києва.

“Велофорум-2011” був організований Асоціацією велосипедистів Києва завдяки підтримці Фонду ім. Гайнріха Бьолля, Чеського центру в Києві, Європейської федерації велосипедистів, Німецького товариства технічної допомоги (GIZ) та Національного екологічного центру України.

інші цікаві матеріали

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва.   АВК продовжує серію публікацій про

Сьогодні, 17 жовтня, на церемонії нагородження конкурсу “Велопрацедавець року 2017”, який проводить серед київських роботодавців Асоціація велосипедистів Києва, стало відомо компанію-переможця. Велопрацедавцем 2017 стала юридична

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та