Учасники “Велофоруму” попросили уряд “взяти під крило” розвиток велосипедного транспорту, а мерів міст — призначити велосипедних координаторів

4-5 червня 2011 року у Києві відбулася третя міжнародна конференція “Велофорум”, що зібрала понад 70 учасників – експертів, велосипедних активістів та представників міст. За її підсумками було прийнято рішення звернутися до президента України з проханням покласти на одне з міністерств функцію координації і розвитку велосипедного транспорту, а також негайно створити робочу групу щодо перегляду і оновлення державних стандартів у сфері будівництва доріг і планування міського простору, які учасники конференції визнали як застарілі та такі, що не відповідають вимогам часу і реальним потребам міст.

Протягом двох днів роботи учасники конференції детально розглянули досвід створення велоінфраструктури “з нуля” в таких містах як Прага, Гданськ і Львів, вивчили принципи економічного аналізу велосипедної інфраструктури, ознайомилися з інформаційними ресурсами, доступними на цю тематику, а також з європейськими стандартами і практиками сталого розвитку транспортних систем (громадського транспорту, велосипедного і пішоходного руху).

Також учасники зібрання приділили значну увагу проблемі застарілих українських державних стандартів і будівельних норм, які гальмують розвиток велосипедної інфраструктури, питанням співпраці велосипедних активістів з органами влади і представниками бізнесу, а також особливостям і прикладам планування велотранспорту в Україні.

У підсумковій резолюції конференції містяться: звернення до президента з проханням покласти на одне з міністерств фунцію координації і розвитку велосипедного транспорту, а також створити робочу групу щодо перегляду і оновлення державних стандартів у сфері будівництва доріг і планування міського простору; звернення до керівників обласних центрів з пропозицією запровадити посади радників/координаторів з велосипедного транспорту, як це вже зроблено в місті Львові; підтримка ідеї створення Всеукраїнського ресурсного центру щодо велотранспорту – координація цього проекту покладена на Асоціацію велосипедистів Києва, яка його й запропонувала.

Серед гостей конференції, що виступили з презентаціями, варто відзначити Бернарда Енсінка, генерального секретаря Європейської федерації велосипедистів (ECF); Франса ван Схоота, члена ради Спілки велосипедистів Нідерландів і віце-президента ECF; Арміна Вагнера, експерта і керівника проектів Німецького товариства міжнародної співпраці (GIZ); Пьотра Куропатвінського, доктора Гданського університету, члена ради Поморського товариства “Спільна Європа” (Польща); Томаша Цаха, лідера громадського руху “Auto*Mat>”, консультанта зі сталого транспорту (Чехія); Володимира Гаразда, міського голову міста Долина; Олега Шміда, радника міського голови Львова щодо розвитку велотранспорту. Також у конференції взяли участь лідери і активісти громадських організацій з таких міст як Київ, Харків, Черкаси, Чернівці, Львів, Феодосію, Українку і Мінськ (Білорусь) та представники та міських виконкомів з Полтави, Тернополя, Одеси, Ялти, Львова, Євпаторії та Києва.

“Велофорум-2011” був організований Асоціацією велосипедистів Києва завдяки підтримці Фонду ім. Гайнріха Бьолля, Чеського центру в Києві, Європейської федерації велосипедистів, Німецького товариства технічної допомоги (GIZ) та Національного екологічного центру України.

інші цікаві матеріали

Вулична виставка «Велобум 1890-х» відкрилась 24 квітня на території Національного історичного музею України (вул. Володимирська, 2) з боку Десятинного провулку і триватиме до 29 травня

​Асоціація велосипедистів Києва оголошує конкурс на надання послуг з просування у соціальних мережах.​ Обов’язки: Участь у розробці та реалізації комунікаційних кампаній для соціальних мереж; Участь у розробці

На 21 з 22 вулиць Києва, де планується підвищити швидкість понад 50 км/годину, є ризик ДТП. Про це свідчать результати аналізу ризиків підвищення швидкості на