Прес-реліз
Кияни марширували за збереження історичного центру та велодоріжки

Київ, 3 квітня 2011. – Більше півтисячі людей пройшли центральними вулицями міста з вимогами не забудовувати сквери та історичний центр Києва, встановити більше урн для сміття та побудувати велосипедні доріжки. Ініціаторами маршу виступили громадянська ініціатива „Збережи старий Київ”, Національний екологічний центр України, Асоціація велосипедистів Києва та інші громадські організації.

Мітингуючі зібралися о 12:00 у Золотоворітському сквері біля Замку Барона (вулиця Ярославів Вал, 1) – це одна з архітектурних перлин Києва, яку можуть знести. Звідти рушили до метро „Театральна”, де кияни уже кілька років ведуть боротьбу проти будівництва торговельного центру, який зайняв усю площу скверу і перекриває значну частину тротуару. Незважаючи на безліч документів, що забороняють будівництво над куполом метро „Театральна”, воно все одно ведеться.

„Наша вимога – зупинити дію лобістського закону „Про регулювання містобудівної діяльності”. Ми хочемо, аби цей закон відмінили, і коли приймали рішення про будівництво, прислухалися, у першу чергу, до громадськості. Президент сказав, що припинить незаконне будівництво в центрі, а водночас Верховна Рада прийняла цей закон, який вигідний тільки забудовникам. То нехай виконують свої обіцянки!” – заявив Ігор Луценко, „Збережи старий Київ”.

Одна з учасниць маршу запропонувала власноруч розібрати незаконну забудову на Театральній, не чекаючи на це грошей з бюджету. Після виступу на сходах театру імені Лесі Українки, будівля якого також потерпає від близького будівельного майданчика, учасники маршу спустилися до київської мерії.

„Ми виступаємо за збереження зелених зон Києва, тим більше, в історичному центрі, де їх залишилося надзвичайно мало”, – оголосив один з організаторів маршу Олексій Василюк, заступник голови Національного екологічного центру України.

Учасників маршу супроводжували велосипедисти, які вимагали збудувати у Києві велосипедні доріжки.

„Місто задихається у заторах, але ніхто з можновладців навіть не думає про те, щоб розвивати альтернативні види транспорту, які можуть бути більш зручними для поїздок по місту: це велосипедні та пішохідні доріжки, громадський транспорт. Велодоріжки необхідні Києву, як зручний, здоровий та екологічний спосіб дістатися з дому на роботу”, – каже Ірина Бондаренко, голова Асоціації велосипедистів Києва.

Серед учасників маршу виступали й четверо білих ведмедів у бікіні – таким чином екологи з громадського руху „350.org” пояснювали, що внаслідок вирубки зелених зон та збільшення шкідливих викидів, крига тане, і ведмедям не буде де жити. Україна ж, як пояснили екологи, неохоче долучається до світових спроб зупинити зміни клімату.

Також учасники маршу вимагали встановити в місті урни через кожні 60-100 метрів, забезпечити своєчасне прибирання сміття з них та ввести штрафи за розкидання сміття.

Після концерту на Європейській площі учасники рушили до гори Щекавиці, яку зараз нещадно розривають під нове будівництво, і скоро знищать. Працюють навіть по вихідних, щоб привертати менше уваги, а це знову ж вказує на незаконність будівництва.

Вимоги учасників маршу та додаткова інформація: http://march.org.ua
Фотографії: https://picasaweb.google.com/113458594533470525677/03042011#

Контакти організаторів:
067 4676253 Ігор Луценко, ГІ “Збережи старий Київ”
066 0486603 Євген Карась, ГІ “Збережи старий Київ”
097 1000473 Олексій Василюк, Національний екологічний центр України
097 6991038 Ірина Бондаренко, Асоціація велосипедистів Києва
093 4855788 Олександр Аронець, ГО “Люстрація” 
093 5746992 Тарас Пушкар, координатор Руху добровольців “Простір свободи”
044 2291167, 067 5487728, 050 8004546, 093 9457788 Олексій Кляшторний, голова ЦКК ВП “Народна солідарність”

 

інші цікаві матеріали

Фахівці київської юридичної клініки надаватимуть велосипедистам, що потрапили у ДТП, ряд безкоштовних послуг.   Колектив юридичної клініки “Соціальна справедливість” при ДВНЗ “КНЕУ ім.В.Гетьмана” пропонує такі види

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва. АВК продовжує серію публікацій про членів Клубу велобізнесу.

В рамках ремонту на Парковому мосту в Києві кольором виділили місце для руху велосипедистів по центру завширшки 3 м при ширині моста 7 м. Частина