Столична мерія оприлюднила розпорядження про облаштування велосипедних доріжкок (Розпорядження №1036 від 01.12.2010 “Про облаштування велосипедних доріжок при будівництві нових та реконструкції існуючих об’єктів вулично-шляхової мережі”) на вулицях, які будуть реконструйовані чи побудовані у 2011.

Щоправда, у документі вказується, що будувати велодоріжки будуть «за технічної можливості», і якщо це відповідатиме Державним будівельним нормам України. Така умова дає змогу проігнорувати розпорядження або зробити його виконання неякісним.

Наразі у Державних будівельних нормах (ДБН) передбачена ширина двосторонньої велодоріжки – тільки 1,6 метра, а цього недостатньо для зручної роз”їзду двох велосипедистів. Інша проблема – наносити на асфальт зображення велосипеда, як це роблять скрізь в Європі, необов”язково, адже цього правила також немає у ДБН.

“Будівництво велодоріжок має відбуватися комплексно, а не там, де зараз якраз реконструюють дорогу. Не виключено, що у 2011 році у Києві дійсно з”являться 20 кілометрів велодоріжок, але існує велика ймовірність, що ці 20 кілометрів будуть розкидані по одному кілометру по всьому Києву. Не треба будувати, аби де – треба вивчити досвід іноземних проектувальників велодоріжок і зробити краще, ніж вони”, – зауважує голова Асоціації велосипедистів Києва Ірина Бондаренко.

Вона звертає увагу, що Київська міська рада ще рік тому затвердила Програму облаштування велодоріжок у місті Києві, і що досі жоден веломаршрут з Програми не був побудований. Натомість, окремо від Програми, з”явилася перша велодоріжка на вулиці Здолбунівській.

Про те, що велодоріжки з’являться в місцях реконструкції доріг, ще раніше переконував керівник столичної адміністрації Олександр Попов. Він пообіцяв щонайменше 20 кілометрів нових велосипедних доріжок, які побудують в Києві у 2011 саме в місцях реконструкцій доріг і вулиць. Поки що не відомі адреси всіх вулиць, де буде проходити реконструкція в 2011 році, але Попов оголошував, що це буде вулиця Горького, проспект Бажана і частина проспекту Перемоги.

Як повідомили в Головному управлінні транспорту міста Києва, кошти на ці цілі в бюджеті уже закладені.

До речі, в Україні уже з”явився якісний переклад книжки німецьких проектувальників велодоріжок, і наші чиновники теж можуть ним скористатися.

Upd. від Дмитра Александрова

Розпорядження справляє суперечливе враження. З одного боку, давно пора було так і зробити: встановити, що вулиці, які наново будуються або піддаються реконструкції мають бути принагідно адаптовані для проїзду велосипедистів. Але КМДА при його підготовці мабуть засоромилася зв’язатися з нашою Асоціацією та іншими зацікавленими фахівцями, внаслідок чого результат вийшов, м’яко кажучи, далекий від ідеалу.

По-перше, обмовка “за технічної можливості” зводить весь сенс документа нанівець. Як відомо, хто хоче робити, – шукає можливості, а хто не хоче – шукає і, як правило, знаходить причину (це простіше). Якщо проектувальники доріг досі дивляться на автомобіль як на священну корову, вони віддадуть оцей метр місця скоріше під автомобільний рух ніж велосипедистам.

По-друге, ДБН В.2.3-5-2001 в частині, яка стосується велосипедного руху – застарілий і принципово негодящий документ, написаний людьми, які від дитинства не сідали на велосипед і його норми ніколи не піддавалися практичній перевірці. На щастя, цей ДБН встановлює лише мінімальні обмеження. Ніхто не забороняє робити краще, ніж там написано. Але для цього треба створити місцевий київський норматив, залучити фахівців і вивчити іноземний досвід тобто добре попрацювати головами і подолати інерцію автомобілецентричного мислення. А ліньки.

Нарешті, по-третє, бездумне і безсистемне будівництво велосипедних доріжок “для статистики” не принесе користі. Наприклад, на вулиці Заньковецької (1 квартал від Хрещатика) немає великого автомобільного трафіку, бо вона обслуговує тільки прилеглі будинки. Єдине, що треба, щоб велосипедисти почувалися на ній в цілковитій безпеці – приборкати шумахерів,  які не розуміють, що через кілька сотень метрів однаково треба буде гальмувати і немає сенсу тиснути на газ. Якщо цю вулицю і безліч подібних до неї реконструювати, то треба не будувати велосипедну доріжку а діяти іншими методами. Але про це в розпорядженні немає ані слова.

інші цікаві матеріали

У проекті бюджету Києва на 2018 рік зникли 50 млн грн, заплановані на розвиток велоінфраструктури. Це пряме порушення київською міською владою зобов’язання, взятого на себе

Кабінет міністрів України ухвалив постанову про зменшення максимальної дозволеної швидкості руху в населених пунктах з 60 км/год до 50 км/год. Постанова №883 «Про внесення змін до

Департамент транспортної інфраструктури КМДА зробив бюджетний запит на 2018 рік на велоінфраструктуру в сумі 50 млн грн. Відповідно до Стратегії розвитку Києва 2025 ДТІ визначив