Велосипедисти вирішили не чекати виконання обіцянок влади та самі намалювали першу велодоріжку у Києві. Велодоріжка з’явилася у неділю, 10 жовтня.

Про це повідомляє Асоціація велосипедистів Києва.

Для малювання велодоріжки велосипедисти вибрали Володимирський узвіз. Згідно з програмою облаштування велодоріжок у Києві, яку київські депутати затвердили у грудні 2009, по узвозу проходить маршрут №12 «Поділ». Велодоріжка тут мала бути прокладена цього року.

«До кінця року залишилося кілька місяців, і очевидно, що обіцяну велодоріжку тут не прокладуть. Але вона дійсно потрібна: Володимирський узвіз вкритий бруківкою, і спускатися по ньому на велосипеді не тільки незручно, а й небезпечно. Тому ми вирішили не чекати і намалювати велосипедно-пішохідну доріжку самостійно – на тротуарі», – пояснює організатор акції, член Асоціації велосипедистів Києва Іра Бондаренко.

Вона додає, що будівництво велодоріжки тут затверджене і київськими депутатами, і Державною автомобільною інспекцією Києва, і КП «Київдорсервіс», тому її існування цілком законне. Не виділили тільки гроші в бюджеті.

Для малювання велосипедисти купили білу фарбу та балончики, вирізали з туристичних килимків трафарети і склеїли з фанери дорожні знаки. День для малювання велодоріжки велосипедисти вибрали не випадково: таким чином вони долучилися до святкування Дня кліматичних дій, відомого під назвою 10/10/10 (10 жовтня 2010). Водночас, акція – це відповідь київській владі, яка надіслала в Асоціацію велосипедистів листа із повідомленням, що велодоріжки будуватимуть у лісах та парках Києва, а не уздовж вулиць.

«Велодоріжки у місті потрібні для зручного і безпечного проїзду велосипедом з дому на роботу. Тому пропозиція управління транспорту щодо облаштування велодоріжок у парках та лісах, замість перевантаженого центру міста, абсолютно неприйнятна. У лісі й так можна їздити на велосипеді. Там велодоріжка, на відміну від центру, не потрібна», – каже Іра Бондаренко.

Вперше про велодоріжки у Києві заговорили у 2008 році, коли п’яний водій насмерть збив велосипедиста на вулиці Артема. Тоді під тиском велосипедистів мер підписав розпорядження №886, згідно з яким ще до кінця 2008 на двох мостах Києва мали з’явитися велодоріжки. У 2009 Київська міська рада прийняла рішення «Про облаштування велодоріжок», згідно з яким у Києві мали з’явитися 17 веломаршрутів загальною довжиною 168 км. Досі жодна частина жодного з цих документів не була виконана.

За додатковою інформацією звертайтеся, будь ласка, до:

Іра Бондаренко, aктивіст АВК

097 699 10 38

isbondarenko at gmail.com

 

інші цікаві матеріали

Ми запитали у членів та волонтерів Асоціації велосипедистів Києва, чому вони приєднуються до нас і що їм це дає. У 2018 році наша велосипедна спільнота

Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» розробила за участю місцевих мешканців і самоуправління велоконцепції для 5 об’єднаних територіальних громад у Житомирській, Вінницькій, Чернігівській і Полтавській областях.

Перші в історії державні стандарти України з велоінфраструктури розробив Державний дорожній науково-дослідний інститут на замовлення Асоціації велосипедистів Києва за підтримки ULEAD з Європою. ДСТУ «Планування