Три області Західної України облаштували інфраструктурою для велотуристів. Це передбачено проектом «Велокраїна», який втілила в життя громадська організація «Центр соціальних та ділових ініціатив» за сприяння Євросоюзу та волонтерів-велосипедистів. Тепер мешканці Івано-Франківської, Закарпатської та Чернівецької областей зустрічають туристів на велосипеді не тільки українських, а й з-за кордону. Місцева влада впевнена, що проект зближує Україну з Європою, та чи готовий український бізнес працювати по-європейськи?

Львів’янин Віталій Фарат працює у банку, у вільний час подорожує на велосипеді. Серйозно захоплюється велотуризмом уже 10 років. Розповідає, що дізнався про європейську програму «Велокраїна» два роки тому і відразу долучився до неї як волонтер. За словами Віталія, маршрути «Велокраїни» – це перша в Україні серйозна інфраструктура для велосипедистів.

«Веломаршрути розроблені гарно, на будь-якого велосипедиста, чи він досвідчений, чи новачок. Дуже доступно. Головне, мати мапу в кишені, і все гаразд, розповідає турист. Кожен маршрут пронумерований і має опис, іноді навіть з фотографіями. До кожного маршруту є вказівки залежно від рівня: складний, легкий, середній.Важливі й набір висоти та покриття, по якому проходить шлях. Можна зорієнтуватись за 15 хвилин, навіть будучи в кріслі, що тобі підійде, а що ні».

Дворічна програма «Велокраїна» коштувала Євросоюзу понад 500 тисяч євро. Проект охоплює 8 населених пунктів: Яремче, Ворохта, Яблуниця, Верховина, Коломия, Косів, Рахів та Вижниця. Скрізь тут поставлені пункти велопрокату, велоремонту, мийка велосипедів, стоянки. Необхідні адреси туристи можуть знайти на спеціальних велокартах, які можна отримати в інтернет-мережі або на місцевих автостанціях.

Велосипедна інфраструктура – джерело доходу

Місцеві владці задоволені проектом. Кажуть, що розвиток велотуризму в Карпатах не тільки приведе до регіону більше туристів, а й забезпечить нові робочі місця для населення.

Начальник відділу туризму та рекреації міста Яремчі Юрій Карпін розповів Радіо Свобода, що зі впровадженням «Велокраїни» місцевий бюджет почав поповнюватись. «Збільшився потік велотуристів. Почали відкриватись прокати велосипедів та туристичного спорядження. Це дає надходження до міського бюджету. У минулому році туристів було дуже багато. Масовість почнеться вже на початку червня, серпень, вересень – це місяці для того, щоб відвідати гори, побути у Карпатах, другу частину своєї відпустки присвятити горам», – зауважує місцевий чиновник.

Не раз українська туристична галузь потерпала від критики через низький сервіс обслуговування. Тому ініціаторам проекту «Велокраїна» було поставлене завдання за допомогою тендеру вибрати найкомфортабельніші готелі регіону і забезпечити їх необхідними зручностями для велосипедистів. Справу зроблено – результат відчутний, розповідає господиня одного з котеджів у Яремчі Оксана Височан. «У першу чергу, це наш основний дохід, можливість жити, розвиватись, навчати своїх дітей», – каже вона.

Єдине, що ініціаторам проекту наразі не вдалось зробити, це змінити ставлення місцевого бізнесу до туриста. Відпочивальників тут розглядають, у першу чергу, як джерело доходів. А щоб стати ментально європейськими, українці мають навчитись самостійно дбати про розвиток свого краю.

Джерело : Радіо Свобода
Автор : Ярина Матвійчук

інші цікаві матеріали

Кабінет міністрів України ухвалив постанову про зменшення максимальної дозволеної швидкості руху в населених пунктах з 60 км/год до 50 км/год. Постанова №883 «Про внесення змін до

Департамент транспортної інфраструктури КМДА зробив бюджетний запит на 2018 рік на велоінфраструктуру в сумі 50 млн грн. Відповідно до Стратегії розвитку Києва 2025 ДТІ визначив

16-19 листопада відбулася школа-воркшоп для студентів транспортних та урбаністичних спеціальностей. Учасники школи розробили проекти з трансформації однієї з центральних площ міста та презентували їх перед