З початку велосезону у Києві вже двоє збитих велосипедистів. Чому досі не виконано розпорядження мера про створення велодоріжок відповідає журналістка інтернет-газети “Свідомо” .

“Я проїжджав перехрестя, а збоку виїжджав “Шевроле”. Водій мене не помітив, тому й зачепив. Я впав, викликали ДАІ, швидку. Зараз у мене розрив зв’язок плечового сустава, легкий струс мозку і часткова втрата слуху – чую тепер тільки одним вухом. Зуби верхні болять, не можу поки що жувати…” велосипедиста Михайла збив водій “Шевроле”, коли він проїжджав перехрестя Івана Кудрі та Філатова по головній. – “Можливо, я їхав надто швидко, ніж міг очікувати від мене водій…”, – роздумує він.

“Я їхала по Московському мосту на Троєщину. Зправа, з боку Героїв Сталінграду, на міст заїжджала “Таврія”. Вона рвонула, коли я вже майже проїхала, і зачепила заднє колесо велосипеда. Я впала якось через голову, але мені здалося, що я, як солдатик, дуже рівно лягла… Одразу зірочки, в очах потемніло. Коли встала, відчула, що болить рука. Потім у машині швидкої мені сказали, що мій шолом розколовся”, – велосипедистка Юля отримала перелам ключиці. Їй вдягнули спеціальні “кільця”, але поки що лікарі не знають, чи не стане одна її рука коротша за іншу.

Це історії за два останніх тижні. Що з програмою мерії створити у Києві до 2011 року 168 кілометрів велодоріжок за сімнадцятьма маршрутами?

“Та невідомо, бюджету ж немає. Програма доріжок затверджена, можна будувати, але треба гроші. Ті самі 79 мільйонів, нічого не змінилося поки що”, – співробітниця мерії з відділу, який займається велодоріжками, відповідає на це запитання.

Ось так. Велодоріжок немає, а відділ велодоріжок – є.

“Ми ж не можемо будувати частинами, ці доріжки нікуди не вестимуть. Краще все разом побудувати. А є ж іще постанова Кабміну, щоб нові проекти не фінансувати, завершити старі… Не пам’ятаю номер. Але згідно з нею, велодоріжки можуть ще довго чекати”, – пояснює працівниця мерії.

Поки є лише одна – 200 метрів на Позняках, по вулиці Григоренка. Її побудували у 2005-ому. І вона завжди… заставлена машинами.

Юлії та Михайлові, яких збили в останні два тижні, ще пощастило. Обидва водії виявилися порядними людьми. Вони оплатили велосипедистам лікування. Водій “Шевроле” купив Михайлу новий кращий велосипед, водій “Таврії” надав Юлі компенсацію, за яку вона зможе завершити лікування.

А вони могли повторити долю 22-річного музиканта Олексія Башкирцева. 9 червня 2008-го року 20-річний Станіслав Хомутовський на BMW наїхав на нього на вулиці Мельникова, 4. Велосипедист помер у лікарні через декілька годин.

Ось відео, змонотоване на основі зйомки “Магнолії-ТВ”. В останніх кадрах видно, як Хомутовський, ледь тримаючи голову, із жалем вимовляє “Машинку жалко…”

Хомутовський зараз відбуває термін у п’ять з половиною років. А у суботу київські велосипедисти фарбували і прибирали “білу примару” – пам’ятник загиблим велосипедистам, на місці загибелі Олексія.

 

Якщо вам також небайдужа доля велодоріжок, ви можете подзвонити в мерію і запитати: що з ними?

інші цікаві матеріали

У бюджеті Києва на 2018 рік зменшили видатки спеціального фонду бюджету Департаменту транспортної інфраструктури КМДА на будівництво велодоріжок. Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» проаналізувала останню

Українська велосипедна мережа зробила пропозиції до Плану заходів на 2019-2021 роки з реалізації Національної транспортної стратегії України 2030. Пропозиції передано в Міністерство інфраструктури України. До

До створення велосипедної історії України може долучитись кожен. Дослідження про історію велосипеда в Україні робить Ольга Мартинюк, авторка і кураторка виставки «Велобум 1890-х». Пропонуємо вписати