Звіт про діяльність АВК за період з грудня 2008 до листопада 2009 рр.

1. Вступ

Асоціація велосипедистів Києва (скорочено АВК) – громадська організація, легалізована ГУ Юстиції в м. Києві 10 травня 2007 року без створення юридичної особи. Основні цілі діяльності АВК –  представлення та захист інтересів її членів, та сприяння розв’язанню транспортних і екологічних проблем м. Києва шляхом створення умов для використання велосипедів у якості міського транспорту.

Останні звітно-виборні збори АВК відбулися 27 листопада 2008 року. На них був обраний керівний склад АВК:

  • голова – Дмитро Александров;
  • секретар – Віктор Загреба;
  • ревізор – Денис Шашков;

Відповідно до ст. 3.7 Статуту АВК, її керівництво повинне щорічно звітувати перед загальними зборами про свою діяльність. Цей звіт складений згідно цієї норми.

2. Звіт про членство

Відповідно до частини VI Статуту АВК її членом може бути будь яка особа в віці від 14 років, яка визнає Статут АВК та поділяє її цілі. Колективне членство в АВК не передбачено.

На початок звітного періоду АВК складалася з дев’яти членів. За звітний період три особи звернулися з заявами про прийом в члени АВК, всі ці заяви були задоволені.

За звітний період жодна особа не вибула зі складу АВК.

Таким чином, на поточний момент АВК складається з дванадцяти членів.

Крім того, щонайменше двадцять осіб допомагають у діяльності АВК на добровільних засадах і беруть активну участь в її проектах. Нажаль кілька членів АВК, хоча і не зверталися з заявами про припинення членства, фактично втратили зв’язки з організацією: не відвідують загальні збори, не сплачують членські внески і не беруть участь в її діяльності.

3. Фінансовий звіт

На початок звітного періоду в касі АВК перебувало 18,62 грн.

Рішенням попередніх Загальних зборів членський внесок на звітний період був встановлений в обсязі 50 грн. з особи. Таким чином, фактично зібрано за звітний період:

  • членських внесків                                              –            380,00 грн.
  • добровільних пожертв                                         –              50,00 грн.

Загалом надходження –            430,00 грн.

Крім цих грошових надходжень, АВК отримало в якості пожертви від ГО «Велокраїна» 50 світловідбивних жилетів.

Заборгованість членів АВК по членським внескам складає наразі :

  • Любарець Андрій                                         –              20,00 грн.
  • Матвєєв Сергій                                            –              50,00 грн.
  • Горбань Володимир                                       –              50,00 грн.
  • Михацький Олексій                                       –              50,00 грн.
  • Шульга Максим                                            –              50,00 грн.

Загалом –            220,00 грн.

Витрати АВК за поточний період складалися з таких статей:

  • послуги зварювальника при створенні пам’ятника велосипедистам – 100,00 грн.
  • допоміжні матеріали для пам’ятника велосипедистам           –           51,70 грн.
  • послуги таксі по перевезенню пам’ятника велосипедистам –             74,00 грн.
  • поштові видатки                                                        –                  9,20 грн.

Загалом витрати –              234,90 грн.

Таким чином, в касі АВК на даний момент знаходиться Двісті тринадцять грн. 72 коп. Каса АВК зберігається в голови асоціації.

4. Звіт про статутну діяльність АВК і виконання її програми на 2008-2009 рр.

Мета, завдання та форми діяльності АВК вказані в частині ІІ її статуту. Доробки АВК за звітній період згруповані по сферам її діяльності.

4.1. Діяльність АВК в сфері нормотворчості і поліпшення організації дорожнього руху

За поточний період в в нормативно-правовій базі відбувся ряд змін.

Так, врешті решт Верховна Рада внесла в КоАПП України і інші нормативні документи зміни, направлені на підсилення відповідальності водіїв за порушення ПДР, дозволила автоматичну фіксацію правопорушень, евакуацію неправильно припаркованих автомобілів тощо. Ми, хоч і не доклали великих зусиль до цього рішення, вітаємо його як таке, що сприяє безпеці велосипедиста і популяризації велосипедного транспорту.

12 березня 2009 року голова КМДА підписав розпорядження №285 ««Про влаштування стоянок для велосипедів у м.Києві». Розпорядження було підготоване і підписане без жодних консультацій з громадськістю, та і взагалі не має великого сенсу. Ним не обумовлені жодні практичні кроки і не визначено конкретних строків. Тим не менше, абсолютно нікчемним його вважати неможна. Коли АВК висловило своє незадоволення цим розпорядженням, нас запросили до ГУ Транспорту і дали привід систематизувати, оприлюднити і довести до відома зацікавлених організацій наше бачення проблеми. Я сподіваюся, що воно буде враховано при прийнятті конкретних рішень. Крім того ми отримали можливість апелювати к цьому розпорядженню як к такому, що офіційно визнає проблему.

Також ми направили брошуру «Адаптація вуличної мережі загального користування до потреб велосипедистів» в НДЦ БДР ДДАІ з проханням врахувати його при розробці нормативної документації. Відгук, отриманий нами в цілому схвальний. Крім того, представники НДЦ БДР повідомили мені, що планується піддати докорінній переробці Правила дорожнього руху і запропонували долучитися до цього процесу, висловивши побажання, щоб наші пропозиції були якомога конкретнішими. Нажаль, цю, вельми важливу роботу, довелося відкласти.

4.2. Діяльність АВК в сфері спостереження за дотриманням існуючого законодавства

Головним документом, виконання якого має значення для АВК є розпорядження голови КМДА №886 від 01.07.2008. Нажаль, виконання його йде не так гладко, як нам би хотілося, але в головних своїх пунктах цей документ виконується. Головна мета цього розпорядження – розробити проект і прийняти цільову програму розвитку велосипедних доріжок в Києві. Проект цієї програми розроблений і узгоджений з АВК. Але в КМДА вирішили не приймати окрему програму, а включити прокладання велодоріжок в програму вдосконалення організації дорожнього руху та його безпеки на 2010-2012рр. Ця програма зараз проходить стадію затвердження, потім буде винесена на комісію Київради і її пленарне засідання, на якому і затверджена остаточно. Оскільки виконання програми має розпочатися вже в 2010 році тобто за кілька тижнів, гроші на неї мають бути закладені в проект бюджету на наступний рік.

В рамках цього і інших проектів представники АВК неодноразово в різних формах зверталися до чиновників ГУ Транспорту, Архітектури, Благоустрою тощо. Головним напрямком діяльності в цьому році стало лобіювання простого і необтяжливого для громадян порядку встановлення приватних велосипедних парковок. Нам вдалося переконати в цьому представників ГУ Благоустрою м. Києва і ми дійшли висновку про необхідність написання правил, які б регламентували це питання. ГУ Благоустрою звернулося до КМДА з пропозицією дозволити їм написання таких правил. Нажаль переконати їх в тому, що велопарковки можна встановлювати взагалі без узгоджень не вдалося, але мене завірили, що кількість таких узгоджень буде зведена до мінімуму.

Іншою формою тиску на КМДА стала акція «Спитай, де велодоріжки?». Ідея полягала в тому, щоб різні  люди телефонували в КМДА і питали, як виконується розпорядження №886. Заклик до цього містився в листівці «Будь помітним!», на звороті. Нажаль, акція фактично провалилася.

Крім того, до мене зверталася представниця проектного інституту «Київдормістпроект» з проханням про консультацію по проектуванню велодоріжок. АВК надала таку консультацію і, я сподіваюся, наша подальша робота буде плідною. Таким чином ми, хоч і на неофіційному рівні, намагаємося робити велосипедні доріжки придатними для їх функції.

4.3. Моніторинг вело-ДТП і їх розслідування

Єдиним вело-ДТП, яке потрапило в цьому році в сферу уваги АВК стала загибель Тетяни Морозової, яка трапилася 6 липня 2009 року на Московському мості. Водій великовантажного тягача, якого підозрюють в цій трагедії, втік з місця ДТП. Особливістю цього ДТП стало те, що воно відбулося там, де, згідно розпорядження №886 вже мала б бути прокладена відокремлена велосипедна доріжка. Таким чином, опосередковано, винуватцями трагедії виступили неповороткі міські чиновники. З цього приводу ми зробили заяву для преси і звернулися до ГУ МВС в м. Києві. Власне, останнє ми зробили марно, бо того ж дня, як трапилася трагедія, по факту загибелі велосипедистки була порушена кримінальна справа. Нажаль, мені невідомо, чим вона закінчилася.

Я вважаю найбільшою за звітний період своєю, як голови АВК, помилкою, що з приводу загибелі Тетяни Морозової ми не вчинили чергового «Велонаїзду» на КМДА.

4.4. Діяльність АВК в сфері роботи зі ЗМІ, громадськістю, розповсюдження інформації і пропаганди

Протягом звітного періоду АВК докладало значних зусиль до популяризації велосипедного транспорту, роз’яснення необхідності його розвитку, пропаганди безпечного водіння і інформації киян про стан проблеми.

Ми систематично оновлювали інформацію на нашому сайті http://www.avk.org.ua, виклали на ньому ряд корисних матеріалів. В нашу організацію прийшла людина – Ірина Бондаренко, професійна журналістка, яка взяла на себе написання новин про поточну діяльність нашої організації. Разом з тим, наш сайт потребує подальшого удосконалення, а матеріали, що на ньому вже є – систематизації.

Також АВК повідомляло громадськість про власну діяльність за допомогою розсилки прес-релізів.

За матеріалами, представленими  АВК було опубліковано щонайменше кілька десятків статей в друкованих і інтернет-ЗМІ, більше десяти телевізійних сюжетів, декілька радіопередач.

Ряд телевізійних і радіопередач відбувся в прямому ефірі. Підчас них представники АВК спілкувалися з громадянами, які телефонували в студію.

4.5. Публічні акції за участю АВК

За минулий рік представники асоціації велосипедистів взяли участь в кількох масових заходах. Так, в грудні минулого року ми відкрили «велосипед-примару» тобто пам’ятник загиблим велосипедистам. Він знаходиться на Лук’янівці. Підчас відкриття відбувся невеликий імпровізований мітинг. Навесні ми маємо трохи привести пам’ятник до ладу, підфарбувати його, благоустроїти навколишню територію.

В травні цього року ми долучилися до Загальноукраїнського Велодня. В цьому році ми не брали участі в його організації і підготовці, проте наступного року маємо бути більш активними.

Міжнародний «День без автомобілів», який відбувається 22го вересня в цьому році ми відзначили спільно с кількома екологічними організаціями так званими транспортними перегонами тобто порівняльними випробуваннями фактичної швидкості велосипеда і автомобіля в годину «пік». Велосипедисти виявилися найшвидшими. В перегонах взяли участь кілька відомих осіб: музикант Анатоль Векслярський, політик Зорян Шкіряк, координатор волонтерських програм ООН Джовані Моцареллі. За результатами перегонів була проведена прес-конференція. Сюжет про подію пройшов по кільком каналам.

В п’ятницю 13 листопада ми, спільно з представниками АБДР і спільноти велосипедистів м. Ірпеня провели акцію «Будь помітним». Ми роздавали місцевим велосипедистам світловідбивні жилети, пояснювали необхідність їх носіння. На акції були тележурналісти кількох каналів і взагалі, попри «нещасливий день» вона пройшла доволі успішно. Ми роздали 20 жилетів, і, на мою думку, легко могли б роздати і сотню, якби вона в нас була.

Також за звітний період відбулося три фахових конференції, в яких прийняли участь представники АВК: перша з них пройшла у Луцьку напередодні «Велодня» і була присвячена проблемам громадського велоруху і міської інфраструктури для велосипедистів. Друга – проходила в рамках виставки «Туризм і індустрія активного відпочинку». Для нас актуальним є питання облаштування рекреаційних і тренувальних велосипедних трас, маркування велотуритстичних маршрутів, що проходять по дорогам загального користування тощо. Третя і остання з цих конференцій відбулася в приміщенні і під патронатом Асоціації безпеки дорожнього руху. На ній своїм досвідом ділилися громадські організації, які працюють в цій сфері.

4.6. Освітня діяльність АВК

В цьому році ми продовжили роботу над друкованими матеріалами з попередження ДТП за участі велосипедистів. Наразі майже підготований до друку плакат-розкладка «12 способів задавити велосипедиста». Він орієнтований на водіїв моторного транспорту і описує найбільш типові випадки наїздів на велосипедистів і шляхи їх уникнення. Матеріал я показував фахівцям з дорожнього руху, він отримав схвальні відгуки. Готовий макет. Залишилося намалювати ілюстрації і все зверстати. Також готується симетричний матеріал «12 способів потрапити під колеса». Я маю ідею видати їх на двох боках аркуша, підкресливши тим самим взаємну відповідальність учасників руху за його безпеку і доповнивши матеріали.

В перспективі маємо бажання видати на базі цих же матеріалів більш ґрунтовний посібник по контраварійному водінню велосипеда.

Також ми маємо ідеї кількох агітаційних плакатів.

В якості першого кроку ми надрукували и розповсюдили через велосипедні магазини Києва листівку «Будь помітним», яка закликає до користування світловими приладами і яскравим одягом підчас водіння велосипеда. Велобізнесмени і, за їх відгуками, покупці, схвально поставилися до нашої ініціативи.

4.7. Співпраця АВК з іншими організаціями подібної направленості

За звітний період АВК налагодила співпрацю з багатьма спільнотами, так чи інакше дотичними до нашої проблематики. По-перше слід вказати на велосипедні спільноти Луцька, Львова і Ірпеня. Це наші партнери в усьому. Я сподіваюся, що згодом, коли такі громади легалізуються і в інших містах України, ми зможемо створити загальнонаціональну велосипедну організацію.

По-друге, я вважаю великим здобутком партнерство з Асоціацією безпеки дорожнього руху. Ця організація, хоч і не орієнтована на велосипедний рух, поставила собі на меті розв’язання ключової проблеми міських велосипедистів: проблеми безпеки руху. На зустрічі, яку організувала АБДР в листопаді ми познайомилися також з представниками BMW-клубу і Асоціації учасників дорожнього руху з Харкова. Ці організації хоча і орієнтуються в першу чергу на автомобільний транспорт, але вони є нашими природними союзниками допоки стоять на позиціях співробітництва і взаємоповаги між учасниками руху.

Нарешті хотів би згадати організації екологічного напрямку, за допомогою яких ми провели «День без авто», карпатську «Велокраїну», офіс ООН в Україні, Британську Раду і інші організації, що допомагали нам в нашій роботі і на подальше співробітництво з якими ми розраховуємо.

інші цікаві матеріали

Стало відомо програму міжнародної конференції Велофорум 2017, який відбудеться в Миколаєві 6-8 жовтня 2017 року. Темою Велофоруму 2017 є “Велосипед – каталізатор змін у містах”.

У п’ятницю, 22 вересня, жителі Києва взяли участь у флешмобі “Велосипедом на роботу” в День без авто, який відзначають по всьому світу. Асоціація велосипедистів Києва

Київ долучається до Європейського тижня мобільності – свята раціонального розвитку транспорту. У 2017 році Асоціація велосипедистів Києва підготувала насичену програму подій у столиці протягом усього