12 березня цього року вийшло розпорядження Київського міського голови № 285 «Про влаштування стоянок для велосипедів у м.Києві». Воно, звичайно, було частиною кампанії нашого мера по збільшенню міських доходів різними екзотичними способами. Ініціатор постанови, мабуть, вважав, що, якщо поставити в місті платні велосипедні парковки на кшталт автомобільних, це неабияк наповнить міську скарбницю.

Тим не менше, розпорядження є і його треба виконувати. От ГУ транспорту і зв”язалося з АВК на предмет з”ясувати, де було б краще поставити ці парковки.

Ми розробили таку собі доповідь , в якій всебічно розглянули це питання. Головна ідея, яка міститься в цьому великому документі, досить проста: платні велопарковки комунальної власності матимуть обмежений вжиток. Натомість треба не перешкоджати приватним особам робити такі парковки біля своїх бізнесів та осель. Тобто створити прості і прозорі правила розміщення приватних велопарковок.

АВК поставило питання про це перед Д. Бассом, направивши йому листа такого змісту:


16.04.2009

Вельмишановний Денисе Яновичу,

Підчас нашої зустрічі 26 червня 2008 р. ми дійшли висновку про необхідність підготовки розпорядження про облаштування в місті велосипедних парковок. Таке розпорядження за №285 вийшло 12.03.2009. Якщо його зміст висловити в двох словах, то ці слова – «проробити питання.» В розпорядженні не зазначено жодного терміну і не обумовлено жодного матеріального результату. На виконання цього розпорядження ГУ транспорту, зв’язку та інформатизації звернулося до АВК за консультацією. Наше бачення проблеми ми виклали в меморандумі, примірник якого додається до цього листа. Він також доступний в електронному вигляді за адресою http://www.avk.org.ua/images/documents/bike_parking_2009.pdf.

Необхідні заходи там розділені на дві категорії: по-перше, технічні: встановлення велопарковок по ініціативі КМДА біля громадських установ, в публічних місцях, при транспортних вузлах. Але є інший, організаційний, аспект діяльності міської влади: створення в місті такого нормативно-правового клімату, за якого суб’єкти господарювання добровільно і власним коштом будуватимуть велопарковки при своїх закладах, для їх співробітників і клієнтів. І цей аспект набагато важливіший, оскільки велопарковка при транспортному вузлі не має сенсу, якщо біля кінцевої мети поїздки велосипед нема де безпечно залишити. В постанові №285 цей аспект повністю проігнорований і це її головна вада.

Досвід спілкування представників АВК з власниками і менеджерами бізнес-установ (крамниць, супермаркетів, мереж швидкого харчування) показує, що вони зацікавлені в будівництві велопарковок, але збентежені складністю процедури отримання дозволів і погоджень. Витрати, потрібні на неї, жодним чином не окупаються потенційними вигодами від влаштування велопарковки – тому їх і нема. Я з подивом довідався від співробітників ГУ транспорту про те, що зараз взагалі відсутній юридично бездоганний порядок встановлення  приватних велопарковок, як і інших малих архітектурних форм. Якщо ця інформація не відповідає дійсності, прошу надати офіційні роз’яснення, в чому цей порядок полягає.

Ми розуміємо, що проблема  МАФів в усій її повноті досі не розв’язана саме через її виняткову складність, але для розвитку велотранспорту в Києві життєво потрібен міський нормативний документ, який би регламентував якомога простіший і прозоріший порядок встановлення принаймні велопарковок приватними особами. Його створення і затвердження виходить за межі компетенції ГУ транспорту, зв’язку та інформатизації, тому ми звертаємося до Вас з проханням взяти на себе координацію цієї роботи. Кроки, які ми вважаємо необхідними для досягнення цієї мети, викладені в додатку до цього листа на стор. 16-18.


Це звернення було переправлено в ГУ транспорту і там мало не загинуло. Нарешті, після нагадування, попри всі строки, через три з половиною місяці – 31.07.09 ГУ транспорту народило відписку. Я не наводитиму її цілком, але процитую те, що там сказано по суті звернення:

“Головне управління транспорту звернулося до Головного управління з питань благоустрою м. Києва з проханням з”ясувати можливість реалізації даної ідеї.” Час витрачений не марно. Гора народила, і дарма, що мишу.

Трохи дивно обраний адресат. Як свідчить офіційна сторінка, в КМДА немає “ГУ з питань благоустрою”, а є Головне управління контролю за благоустроєм міста Києва . Це справді орган, функція якого – контролювати порядок, дотримання і правильність оформлення. Він не встановлює нормативну базу. Максимум, на що він здатен – це не звертати уваги на дрібне і не небезпечне порушення, яким є велопарковка. Нормативну базу по будівництву в м. Києві бодай чогось розробляє інша установа: Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища.

Доведеться познайомитися з нею ближче

інші цікаві матеріали

Кабінет міністрів України ухвалив постанову про зменшення максимальної дозволеної швидкості руху в населених пунктах з 60 км/год до 50 км/год. Постанова №883 «Про внесення змін до

Департамент транспортної інфраструктури КМДА зробив бюджетний запит на 2018 рік на велоінфраструктуру в сумі 50 млн грн. Відповідно до Стратегії розвитку Києва 2025 ДТІ визначив

16-19 листопада відбулася школа-воркшоп для студентів транспортних та урбаністичних спеціальностей. Учасники школи розробили проекти з трансформації однієї з центральних площ міста та презентували їх перед