6 липня 2009 р. в Києві сталася чергова трагедія на дорозі – внаслідок дорожно-транспортної події загинула 29-річна велосипедистка Тетяна Морозова. Цього би не сталося, якби Київська міська державна адміністрація та комунальне підприємство “Київдорсервіс” виконали свої зобов’язання, закріплені в Розпорядженні міського голови №886 від 01.07.2008. Про це заявляє Асоціація велосипедистів Києва, яка звернулася до ГУ МВС в м.Києві з проханням провести відповідні перевірки

 Трагічна подія, яка забрала життя молодої киянки, сталася в світлий час доби на Московському мості. Велосипедистка рухалася згідно з правилами дорожного руху – у крайній правій смузі, якомога ближче до краю проїжджої частини. Судячи з фотографій та свідчень людини, яка надавала першу допомогу, автомобіль, водій якого не дотримався безпечного інтервалу, на великій швидкості вдарив дівчину, яка після удару перелетіла через відбійник на пішохідну зону. Злочинець-водій втік з місця пригоди.

Велосипедисти Києва неодноразово наголошували, що мости через Дніпро є одними з найбільш небезпечних місць, і тому вони потребують першочергового облаштування велосипедних та велосипедно-пішоходних доріжок. Завдяки цій незмінній позиції АВК, в Розпорядженні №886 створення велодоріжок на мостах Московському, Патона та Парковому було прописано окремим пунктом (п.7 Додатку) з терміном виконання до кінця 2008 року. Втім, незважаючи на те, що виконання цього пункту потребує мізерних видатків, КП “Київдорсервіс” (відповідальний виконавець) не зробило жодного кроку до його виконання і стало опосередкованим винуватцем липневої трагедії. Саме тому Асоціація велосипедистів Києва вважає це злочинною бездіяльністю та офіційно звернулася до керівника столичної міліції Віталія Яреми з проханням провести відповідну перевірку.

Окрім цього, столичні велосипедисти занепокоєні тим, що державтоінспекція знову намагається зняти з себе обов”язок з розслідування справи та встановлення винуватця, кваліфікуючи випадок на Московському мості не як “наїзд на велосипедиста”, а як “падіння велосипедиста”. “Таким чином ми можемо не дочекатися від міліції не те що покарання винного, але навіть порушення кримінальної справи”, – заявляють велосипедні активісти. Асоціація велосипедистів Києва також попросила Віталія Ярему взяти розслідування ДТП на Московському мості під особливий контроль.

Довідково: У липні 2008 року в Києві відбулися дві масові вуличні акції “Велонаїзд”, учасники яких вимагали від ГУ МВС м.Києва неупередженого та об’єктивного розслідування ДТП, в яких постраждали велосипедисти, а від КМДА – негайного визначення плану з облаштування велодоріжок. Внаслідок цих акцій, винуватець найбільш резонансної ДТП, в якій загинув студент Олексій Башкірцев, отримав 5,5 років ув’язнення, а міський голова Л.Черновецький підписав розпорядження №886, в якому закріпив план заходів щодо створення в Києві велосипедної інфраструктури. Остання масова акція велосипедистів – “Велодень” – відбулася в Києві 22.05.2009 року та зібрала понад 3 тисячі любителів екологічного транспорту, які виступали за взаємну повагу усіх учасників дорожного руху та за швидше створення велосипедної інфраструктури. Всього в Києві, за даними АВК, налічується понад 15 тисяч велосипедистів.

інші цікаві матеріали

Стало відомо програму міжнародної конференції Велофорум 2017, який відбудеться в Миколаєві 6-8 жовтня 2017 року. Темою Велофоруму 2017 є “Велосипед – каталізатор змін у містах”.

У п’ятницю, 22 вересня, жителі Києва взяли участь у флешмобі “Велосипедом на роботу” в День без авто, який відзначають по всьому світу. Асоціація велосипедистів Києва

Київ долучається до Європейського тижня мобільності – свята раціонального розвитку транспорту. У 2017 році Асоціація велосипедистів Києва підготувала насичену програму подій у столиці протягом усього