Напередодні свого візиту в Україну з довгоочікуваним концертом на Майдані Незалежності Пол МакКартні серед іншого попросив підготувати йому велосипед. Співак планує побачити Київ і його найкращі куточки саме під час велосипедної прогулянки, а не крізь шибки автомобіля.

Пол Маккартні, певно, не знає реалій українських міст і, тим паче, столиці. Інакше, цілком ймовірно, передумав би. Впродовж перших літніх днів у Києві з вини водіїв загинули два велосипедисти. Ще двоє перебувають в лікарні.

Ну і що, можуть запитати читачі. Адже впродовж тільки одного київського дня в ДТП гине куди більше пішоходів та водіїв. Так. Це правда. Але правда й в тому, що згадування ДТП, в яких гинуть пішоходи, водії і пасажири на задніх сидіннях авт вже перетворилися в свідомості суспільства хоч і жорстоку, але статистику.

Статистику, буденно подану на шпальтах свіжих газет у вигляді цифр, на яких погляд читача не затримується більше 1-2 секунд.

Смерть людини на велосипеді все ще персоналізована. Ці загибелі не перетворюються в статистику завдяки людям, для яких велосипед став частиною щоденного життя. Вони тиснуть на МВС і міські адміністрації своїми листами і зверненнями. Вони просто не дають замовчати про такі випадки .

Новина про загибель Олексія Башкирцева внаслідок наїзду п’яного водія потрапила в Яндекс Топ-30 за обговореннями і кількістю посилань в Інтернеті. Це означає, що в очах українських користувачів Інтернету саме ця сумна новина було однією з головних впродовж кількох днів.

Читати далі…

Десятки чи навіть сотні тих, хто знав цього веселого 23 річного хлопця, і досі не можуть оговтатися. Після минулорічної справи Калиновського чи залишився бодай хтось, хто вірить у покарання водіїв-винуватців ДТП відповідно до закону, а не грошового торгу з правоохоронцями?

Це в Житомирі над водієм-міліціонером, що збив на переході двох студентів, жителі вчинили самосуд. Дикі закони Лінча залишаються чи не єдиною дієвою відповіддю на ще більш дику ситуацію на дорогах.

Загибель видатного перекладача Анатолія Перепаді під час руху на велосипеді шокувала своєю нелогічністю. З-під його руки вийшли переклади безсмертних творів Сервантеса, Сент-Екзюпері, Пруста, Камю… Але дійсність у тому, що багаж знань в десяток іноземних мов і слава рідкісного професіонала нездатні врятувати від водіїв-злочинців на дорогах.

З Полом МакКартні все буде добре. За його безпеку в Україні потурбуються як слід. Неважко уявити и як виглядатиме його велосипедна прогулянка в найближчі вихідні.

Оточений охоронцями, захищений міліцією, що зупинятиме автомобілі по всьому маршруту прогулянки, сер Пол здійснить справді приємну подорож. Аби не псувати враження від столиці, непридатної для проїзду на велосипеді, йому, можливо, навіть встигнуть прокласти щось подібне до велосипедних доріжок.

І хоча знайдуться і ті, хто оцінить прогулянку МакКартні на велосипеді як одну з властивих зіркам забаганок, насправді серу Полу потрібно подякувати. І не один раз. Для тисяч молодих людей своїм прикладом МакКартні покаже, що не швидкісна їзда на крутому автомобілі, з якого горланить примітивна музика, має бути критерієм для суспільства.

Велосипед як альтернатива автомобілю є одним з кількох способів порятунку тих же людей. Порятунку, перш за все, міста, в якому живуть люди. До чого не додумаються наші непереможні чиновники і мери.

Адже описуючи плани розвитку міста, вони обіцяють в недалекому майбутньому десятки нових доріг і розв’язок, тим самим зорієнтовуючи жителів міста на подальше придбання автомобілів.

Звісно, проблема не в автомобілях, а культурі водіння і відсутності альтернативного бачення на проблему транспорту і життя в місті. І багато в чому слід дорікати не владі, а самим собі.

Проте і серед власників крутих авто бувають “осяяння”. Кілька місяців тому чиновники київського мера пообіцяли взятися за інфраструктуру для велосипедистів (прокладені доріжки, стоянки, знаки etc). Слова задокументовані. Однак жодних зрушень не відбулося.

Добре, що в цьому світі ще є Пол МакКартні, який знайде час проїхатися на велосипеді по місту, призначеному не тільки для кількох тисяч непідсудних водіїв. Сер Пол, напише пісню про Київ, побаченого з перспективи двох, а не чотирьох колес. В нас так мало тих, хто розуміє прості істини.

Віталій Мороз, для “Української правди”, 12.06.2008
Фото з сайту http://weblogs.newsday.com.

інші цікаві матеріали

Стало відомо програму міжнародної конференції Велофорум 2017, який відбудеться в Миколаєві 6-8 жовтня 2017 року. Темою Велофоруму 2017 є “Велосипед – каталізатор змін у містах”.

У п’ятницю, 22 вересня, жителі Києва взяли участь у флешмобі “Велосипедом на роботу” в День без авто, який відзначають по всьому світу. Асоціація велосипедистів Києва

Київ долучається до Європейського тижня мобільності – свята раціонального розвитку транспорту. У 2017 році Асоціація велосипедистів Києва підготувала насичену програму подій у столиці протягом усього