Про зростання ролі велосипедного транспорту в розв’язанні проблеми зміни клімату і транспортній політиці.
Європейська Федерація Велосипедистів, ЄВФ (European Cyclists` Federation, ECF) – зонтична федерація національних асоціацій велосипедистів країн Європи, яка користується підтримкою подібних організацій з інших частин світу. ЄВФ включає 51 організацію, в яких налічується більше півмільйона індивідуальних членів – громадян європейських країн.
Члени ЄВФ, які зібралися в Берні, визнаючи, що в теперішній час найбільшу загрозу для людської цивілізації складає перспектива глобальної зміни клімату, одностайно підтримують нижчевикладену заяву:

1. ЄВФ вітає визнання членами Європейського парламенту та його керівниками важливість загрози зміни клімату. Ми вітаємо прагнення Європи націлити світ на скорочення викидів вуглекислого газу. Ми також вітаємо визнання того, що центральною ланкою політики зміни клімату є транспорт.

2. Велосипедний транспорт є найважливішим засобом пересування, який не дає викидів.Тому слід активно розвивати велосипедний транспорт як ефективний екологічно обґрунтований транспортний засіб (sustainable transport). Проте, ми не можемо погодитися з припущенням, що лише технічний прогрес і розробка нових видів пального дозволять зменшити викиди вуглекислого газу до прийнятного рівня. Технічних рішень недостатньо.

3. ЄВФ вважає, що велосипедний транспорт слід розглядати нарівні з іншими видами транспорту, а в ряді випадків йому слід віддавати перевагу. В усіх напрямках транспортної політики необхідно враховувати роль велотранспорту і добиватися необхідного балансу всіх транспортних засобів (дотримання принципу повного взаємодоповнення, intermodality).

4. Велосипедний транспорт вкладає важливий внесок в багато напрямків державної політики. Тому в усіх загальноєвропейських документах з питань транспорту, зміни клімату, використання земельних ресурсів, міського планування, охорони здоров’я і соціальним проблемам необхідно чітко і ясно вказувати на переваги велосипедного руху – пересування людей за допомогою м’язових транспортних засобів.

5. Ми закликаємо керівників транспортних організацій європейських країн на всіх рівнях взяти за мету кардинальний зріст велосипедного руху і докласти термінових зусиль для досягнення рівня фінансування велосипедного руху в усіх видах і його інфраструктури не менше 10% від транспортного бюджету.

6. Ми закликаємо Європейську Комісію негайно заснувати в Генеральній дирекції з Енергетики та Транспорту штатну посаду керівника велотранспортної політики.

7. Щоб досягти успіху в стимулюванні бажання пересісти з автомобілів на велосипеди, Європа мусить пропагувати досвід міст, дружніх до велосипеда, забезпечувати централізоване фінансування цієї програми.

8. Вкрай необхідно поширювати і покращувати інфраструктуру для велосипедного туризму на міжнародних маршрутах EuroVelo, загальноєвропейській мережі веломагістралей, покращити умови перевезення велосипедів на усіх потягах далекого сполучення.Це сприятиме екологічно обґрунтованому і корисному для здоров’я туризму, допоможе громадянам Європи відкрити для себе переваги використання велосипеда.

9. Для ЄВФ і її членів цілком очевидно, що потенціал використання велотранспорту зростає, його економічна цінність зростає також. Впровадження слід починати вже зараз. Ми закликаємо також до додаткових інвестицій в наукові дослідження в галузі велосипедного руху, які підтвердять і укріплять доказову базу наших тверджень.

10. Ми закликаємо всіх політиків і керівників усіх рангів визнати важливий вклад, який велотранспорт може і повинен внести в розв’язання проблем зміни клімату. Ми раді будемо співпрацювати для досягнення цієї мети.

Щорічна Генеральна Конференція
Європейської федерації Велосипедистів
Берн, 19 травня 2007 року

Підписи представників 28 організацій – членів ЄВФ, учасників Щорічної Конференції ЄВФ

інші цікаві матеріали

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва.   АВК продовжує серію публікацій про

Сьогодні, 17 жовтня, на церемонії нагородження конкурсу “Велопрацедавець року 2017”, який проводить серед київських роботодавців Асоціація велосипедистів Києва, стало відомо компанію-переможця. Велопрацедавцем 2017 стала юридична

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та