Австрійська столиця – одне з найсприятливіших міст для велосипедистів. Місцевий муніципалітет приділяє надзвичайно багато уваги велотранспорту. Загальна довжина велодоріг Відня складає 1060 км. Більше про велосипедну інфраструктуру цього міста читайте в цій статті.

Сьогодні довжина віденської веломережі складає 1060 км. Із них приблизно 9 % – двосторонні велошляхи. Велошлях – це прибудова уздовж автошляхів, що дозволяє їхати в будь-якому напрямку і полегшує транспортний рух в місті. Якщо на велодоріжці немає жодного маркування (знаку велосипеда) – це означає, що вона може бути необмеженою (можна їхати в обидва напрямки).

Велодоріжки, в основному, облаштовуються на кожній вулиці, де транспортне навантаження найбільше.
Велосипедисти почувають себе більш впевнено і безпечно через те, що велодоріжки відокремлені від автошляхів, тому ймовірність використання не за призначенням (наприклад, зупинки для завантаження чи розвантаження автомобілів) значно ускладнюється.

Через вузькі вулиці та велику кількість претензій щодо їх використання, упровадження велодоріжок швидко зростає. У Відні довжина велошляхів майже 97 км. Перед побудовою велодоріжки кожне місце ретельно перевіряється на придатність до цього.

Одностороння велодоріжка

Одностороння велодоріжка – це велодоріжка, що дозволяє їхати лише в одному напрямку по одній стороні вулиці, та в протилежному – по іншій стороні. Велодоріжки відділені від проїжджої частини, оскільки існує небагато  в’їздів  та виїздів, що перетинаються, і на перехрестях також є достатнє поле зору між іншими учасниками дорожнього руху.

  • Переваги: Велодоріжка  проходить за межами  проїжджої частини. Тому не виникає конфліктів з поточним автотранспортом. Особливо ці переваги щодо безпеки та комфорту даного типу шляхів цінують діти та особи похилого віку.
  • Недоліки: Обгін можливий лише в місцях, де дорога ширша. З частими перетинами через потік автотранспорту виникають проблеми з безпечністю транспортного руху.

Двосторонні велошляхи

Двостороння велодоріжка – це велодоріжка, що пролягає за межами проїжджої частини і дозволяє їхати в обох напрямках. Цей вид доріжки є автономним, незалежним від автошляхів. Важливим є те, що транспортні розв’язки за участю таких велошляхів є складнішими, а на багатьох перехрестях існує обмежене поле зору.

  • Переваги: Багатьом велосипедистам особливо приємно їздити по цьому виду доріжки. Вони є достатньо широкими,тому обгін не є проблемою.
  • Недоліки: Ризик нещасних випадків на перехрестях  значно більший  ніж на односторонніх велодоріжках. Водіям часто дуже важко розпізнати, що велодоріжка є двостороньою.

Хто пересідає на велосипеди, той робить значний вклад щодо зменшення шуму та викидів шкідливих речовин в навколишнє середовище!

Їзда на велосипеді має сенс!

Джерело інформації: Віденський муніципальний сайт http://www.wien.gv.at/stadtentwicklung/radwege/pdf/bikefestival2007-radfahranlagen-02.pdf

Переклала Юлія Дишлик, спеціально для сайту www.www.avk.org.ua

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за червень 2017 року Червень був доволі свіжим місяцем, часом навіть не

Опубліковано стратегічно важливий для Києва документ – проект велоконцепції, яка розроблялась за підтримки Асоціації велосипедистів Києва. «Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури в місті Києві» оприлюднила Київська міська

Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Цього разу герой нашої розповіді – Данія.